fredag 14 november 2008

Operationsdag!

Jag skulle opereras som nummer tre denna dag. Alla skulle dock vara klara innan lunch.
INNAN LUNCH!!!!!!!!
Ja, det gick också fort. 50 minuter tog det.

Men innan operationen var det tankar som snurrade i huvudet............
Ska jag göra detta? Kommer jag att överleva? Finns det ingen annan utväg? osv...

Dax för sista duschen med Hibiscrub, svinto-hår på köpet!!!! Jag blev hämtad ca 11.00 och då hade de redan satt dropp på mig. Nu var det bara att åka till operationssalen.
MYCKET NERVÖS!!!!!!!! Väl inne gick det ganska fort....
Jag fick lägga mig på op-bordet och sedan pumpade de in sleeeeeeeeep!!!!!!!!

Jag vaknade upp "ordentligt" på uppvaknings-avdelningen. Där låg nu redan Monika som var först ut och även Catharina som var andra ut. Efter mig skulle Lina komma.

Måste nog säga att, ett tag var jag den piggaste på hela uppvaket. Jag babblade med sköterskorna, var även vaken av och till, och kunde även ta den obligatoriska promenaden som man måste göra så att man inte får proppar. Men........dagen efter......

Vi fick ligga kvar till morgondagen.

Kram Anna

Inga kommentarer: