lördag 22 november 2008

Middagsgäster!

Dagen började med små gnyl i från Filips säng. Dax att vakna!
Han och jag gick ner, vi gjorde välling och såg på TV. Jag tog dom obligatoriska medicinerna och sedan var det blöjbyte och kläd-påtagning. Skönt att kliva upp även fast det var tidigt för att vara lördagmorgon. Rutiner behövs!

Efter en stund kom mormor ner och sedan Viktor.
Frukosten serverades ca 09.30. Skönt att den inte blev så mycket ändrad för mig, tidsmässigt alltså!

Jag var lite trött i dag, gick därför och la mig en stund. Skönt!

Håkan kom upp och väckte mig då det var dax att äta lunch.

Redan före lunch började Håkan med köttsoppan som vi skulle äta till middag. Den fick sedan koka färdigt innan vi åkte till Nordmaling och barnen fick inhandla sitt godis.

Viktor stannade hemma och fixade lite granris till entrén. Bra jobbat Viktor! Som belöning köpte jag ändå lite godis till honom.
Det blev jätte snyggt på trappen med allt granris, nu fattas det bara lite lampor!

Erik, Carin och Wille kom för att hälsa på och äta lite köttsoppa. Mums vad den blev god!
Vad kul dom har nu tillsammans. Filip blir så i högvarv när Wille kommer att han inte vet riktigt var han ska ta sig till. Gullplutten!
De hade jätte kul med kanan vi har tagit in.

Och till sist......
Tack snälla mamma för att du ställt upp för oss. Utan dig hade detta inte varit möjligt. Vi älskar dig jätte mycket. Hade jag haft råd skulle jag köpa en jätte fin present. Men man vet ju aldrig.....

Det går faktiskt riktigt bra att anpassa sig till det "nya" livet. 1,9 kilo ner bara på en vecka, inte illa va?! Sedan får man se hur fort det går med vikten framöver....hoppas, hoppas!

Nu är det lite TV och sedan sängen.....

Kram Anna

4 kommentarer:

Yvonne sa...

Se föregående kommentar.Kämpa på Gumman!moster

Catharina sa...

Härligt att det går bra Anna!!! Och i dag har jag ätit vaaaaaaaanlig mat, och mår faktiskt bättre på det än flytande. Knäckemacka m kaviar...mmm

ha det gott/ Catharina, 3,4kg ner sen op

Vickan sa...

Vad du duktig du är! Roligt att läsa att Håkan verkar vara piggare också. Hälsningar till er alla!

Sanna sa...

Åh så roligt att läsa hela din "resa"! Jag ska också försöka dokumentera min... Jag räknar fortfarande ner... ;)
Puss o kram på er hela familjen!!