fredag 28 november 2008

Lite piggare!

I dag har jag varit lite piggare och det känns bra. Hoppas bara att det håller i sig, det kan behövas eftersom vi ska städa och julstöka i helgen. Kul ska det bli!

Jag hämtade Dessi i Nordmaling vid 14.50 och plockade även upp Viktor på skolan. Vi åkte till affären och handlade lite och sedan hemåt.
Viktor blev lite sur över att han blev hämtad, men både jag och Håkan förklarade vikten av att han kom hem och hjälper till. Det behövs när det är två sjuklingar hemma.

Jag och Dessi skrev lite julkort i kväll. Det var några år sedan jag skickade julkort sist, men kul är det både få och skicka. Vi har tänkt skicka till de som vi inte träffar i jul, skulle man skicka till alla man känner blir det fort en rejäl summa man ska ut med. I dessa tider har man inte så gott om pengar.

Håkan gjorde biffstek, pommes, svamp och bearnaisesås till middag. För min del fick det bli svamp, pommes och lite sweet chili sauce. Lagom mängd och i rätt takt! Bravo Anna!!!!

Vi renbäddade i sängarna också, skönt att lite är avklarat inför morgondagen. Det blir nog mycket som ska göras ändå.

Jag pratade med Sanna i dag, hon satt på tåget och var på väg hem. Hon lät mycket trött och det är ju inte så konstigt, men ändå vid gott mod. Hoppas att det klarnar när rutinerna hemma börjar att falla på plats. Nu är det bara att skaffa ät och sov klocka!!!!

Ja ha, då har man sett På spåret. Kanske är det pensionärsvarning men vem bryr sig, kul är det i alla fall!!!

Jag måste nog gå och knyta mig om det ska finnas någon ork till i morgon.....bye!

Kram Anna

Inga kommentarer: