lördag 15 november 2008

Inte bra!

Trött som bara den och ingen ork. Det kan man sammanfatta denna dag med.
Helt slut!!!

Vi fick komma upp till avdelningen och skulle så smått försöka att få i oss vätska.
Helst skulle vi trycka i oss 1500ml men.....jag fick bara i mig 825ml.

Därför fick jag ha dropp på den kommande natten.

Då var man äntligen opererad, Gastric bypass.
Ja, jag har då tagit mitt förnuft till fånga och gjort något åt min vikt. Jag har försökt en hel del och insett att detta är den sista utvägen. Jag vill LEVA!!!!! Mina barn ska inte behöva ha en överviktig mamma något mer och jag själv vill få vara frisk och slippa alla krämpor.
Jag gör detta fram för allt för min egen skull!!!!!
Det är fler människor som borde tänka på sin vikt och göra något åt den!!!!!!!!!!!

Mina funderingar började då jag för något år sedan träffade min kusin Sannas X.
Vi var och hälsade på i Vara en sommar....in i rummet kommer en människa med solglasögon och en MYCKET bekant röst. Inte för att vara otrevlig börjar jag att prata med honom. Bekant, bekant, bekant! Men vem är det? När han då sedan tar av sig solglasögonen, så ser jag vem det är. Det är ju Nisse!!! Han hade gjort denna typ av operation och gått ner en massa i vikt, och grädden på moset.....han mådde SUPER!!!!!

Detta gnagde då sedan i mitt huvud en lång stund och sedan i februari 2008 tog jag då kontakt med min husläkare och bad honom skriva en remiss till Lycksele. Det enda stället man gör gastric bypass i Västerbotten.
En lång historia kort.....Med hjälp av vårdgarantin så blev det att operationen gick av stapel i Göteborg på Carlanderska. Super nöjd!!!!

Det finns fler i min närhet som har gjort den, och ska göra den. Så råd och stöd har jag fått.
Jag vill tacka alla berörda. Tack!!!!

Mer om detta.......

Kram Anna

Inga kommentarer: