torsdag 27 november 2008

Julklappar!

Filip vaknade ca 06.00 och tyckte att det var morgon. Som tur var låg han kvar i vår säng men han for runt som en jordfräs. Jag fick inte så mycket sömn......men Håkan sov som en stock.
Typiskt!!!!! Trött och grinig var jag sedan.
Men som tur är varar det inte så länge.

Jimmy kom och hälsade på oss, ni skulle sett minen på Filip när han fick syn på honom. Han blev så himla glad! Nicke var också förbi en sväng. Kul att dom kom och hälsade på!
Det är skönt att få besök hemma eftersom man inte har riktigt ork att åka någonstans ännu.

Jag och Dessi slog in lite julklappar. Skönt att få göra bort det, nu känns det att julen är nära.
Nu återstår bara alla paket som inte är inköpta. Puhhhhh!
Jag har bestämt mig för att inte göra av med så mycket pengar i år på julklappar, det kostar nog ändå allt man ska ha. Men jag ser så oerhört mycket fram emot julen i alla fall, det ska bli jätte kul.
Min mormor ringde i dag och undrade om de inte skulle bli till besvär, men inte då!!!! Det ska bara bli kul. Eget rum ska dom få ha också så att de kan gå och vila och ta det lugnt om de vill.
Vi blir 13 stycken.
Bror Erik, hans sambo Carin och deras lille son William.
Mormor Linnea och morfar Torsten.
Mamma Viola och hennes pojkvän Kjell.
Och så alla vi förstås. Håkan, Desireé, Viktor, Gustav, Filip och jag.

I dag har det gått mycket bättre med maten, har tagit det mer lugnt. Skönt att få må bra!
Har nu sedan jag började denna resa, gått ner ca 11 kilo. Inte så illa, tycker jag själv i alla fall.
Upptäckte i dag att jeansen sitter mycket lösare nu, det är ju kul!

Håkan och jag var till affären en sväng på eftermiddagen. Filip fick vara med Viktor.
Handlingen gick mycket snabbt och sedan var det bara att åka till Julius och hämta Gustav. Gustav följde Julius hem efter skolan, de kom bara hem och frågade om det gick bra och lämnade väskan. De leker mycket bra tillsammans.

Nu är det dax att sussa........nattis!

Kram Anna

2 kommentarer:

viola sa...

11 kg!! Det är ju inte klokt. Kämpa på gumman.
mam

Gunilla sa...

Helt fantastiskt vad duktig du är. Jag håller tummarna för dig.

Du skall ha en trevlig Advent.

Ha det gott


Gunilla