måndag 24 november 2008

Ny vecka!

Filip satt vaken och flinade när jag kom och hämtade honom. Vi gick ner och Viktor hjälpte till som vanligt. Skönt! Viktor var snäll och bytte blöja och klädde på honom. Sedan var det dax för välling. Jag gick och väckte Gustav och tog fram nya kläder till honom så att han kunde klä på sig.
Gröt till frukost för pojkarna.
I dag var det gympa för Gustav så gympapåsen skulle packas.

Håkan och jag har tagit hand om Filip tillsammans i dag.
Det finns en lucka i Försäkringskassans system..... Om vi båda är sjuk samtidigt så får tex min mamma inte ta över dagar, varken föräldraledigt eller tillfällig-föräldrapenning.
Tänk bara om vi båda skulle råka ut för en trafikolycka och inte skulle kunna ta hand om honom, vad gör man då?!
En ändring behövs!!!!!!!

Det blev ingen tandläkare för Gustav i dag. Hon var sjuk och vi skulle få en ny tid efter nyår.
En lägesrapport är det inte så bråttom med, den kan avklaras framöver.

Dessi fick åka bussen hem eftersom vi inte åkte till stan. Bussen var tidig i dag!!!! Kors i taket!

Viktor har lite läxor och ett prov i tyska denna vecka. Hoppas att han fixar det! Han behöver verkligen snäppa upp sig!!!!

Jag pratade med Desireé och Viktor om att hon lånar kläder av honom. Han har inte så många, så därför behöver hon inte använda de få han har. Det kan ju trots allt hända något! Olyckan kan lätt vara framme.

Måltiderna är ganska trevliga nu, det går i min takt och det är mycket skönt. Minst 20 minuter ska en måltid ta! Det är dagens stress som gjort att vi äter så fort, men tänk om.....det är din hälsa det handlar om!!!

Håkan har fått telefonmani han pratar i telefon oavbrutet.........om och om igen.
Han pratade faktiskt med en gammal kamrat till oss när vi bodde i Karlsborg. Han hade fått reda på att Håkan blivit sjuk och ringde därför och pratade lite. Mycket roligt att få höra av honom och familjen!!!!

Nu har jag lite skrivtorka.....Får nog ge mig för i dag.

Kram Anna

Inga kommentarer: