fredag 21 november 2008

Filmkväll!

Dessi har tagit guldmagistern i dag. Hon har bad under några veckor nu på gympan.
Kul att hon klarade av en sådan grej!!! Bravo!!!!!!!

Gustav har fått ett nytt schema i veckan och slutar därför tidigare på fredagar. Han kom hem efter 11.00 snåret. Snabbt som attan gjorde han läxorna med bravur. Sedan var det dax att leka med kompisar. Mormor följde honom till Hampus mormor, där var också Jonte. Roligt hade dom, de blev också bjudna på fika och fick se på film.
Jag vill dock att Gustav tar för sig mer, bland kompisar kan han lätt komma i skymundan. Han blir ofta sist att få göra alla övningar som ska avklaras ex tv-spel. Men jag har stora förhoppningar på att det ska bli en förändring.

Viktor har avklarat sin sista dag på praktikplatsen. Han har fått vara hjälp-lärare på Levarskolan. Hoppas att han har tänkt på vad jag har sagt om skolan när den återkommer på måndag.

Håkan har hämtat medicinen som vi beställt. De hade inte i stan då vi var dit i onsdags därför lade vi in en beställning till Nordmaling i stället.
Efter det bytte han polsko på den stora bilen, en var redan bytt men nu var det dax för den andra. De hade dragit dom gängpaj när vi köpte bilen.

Mormor har tagit hand om Filip och fick sig en promenad på eftermiddagen. Då passade hon på att gå och köpa tidningen på affären. Lite kallt hade hon tyckt att det var, men inte konstigt, hon var utan långkalsonger!

Själv har jag gjort ytterligare försök att få vardagen att fungera. Det har gått bra, lite knepigt men det går förvånansvärt bra.
Mår ganska prima trots allt!
Jag har också tagit bort förbanden för alla sår, det ser jätte bra ut. Lite kliigt men läget är under kontroll!

Pierre, Magdalena och Erica var en sväng och hälsade på. Kul!

Vi fick även en stund med alla i familjen. Filmtajm fick det bli. Vi såg Råttatouille, rolig men inte den bästa jag sett. Men trevligt hade vi.

Nu är det god natt....

Kram Anna

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Det måste vara tufft att göra en operation för att gå ner i vikt.
Jag hoppas att det går bra för dig

Ha en fortsatt trevlig helg

Gunilla

Yvonne sa...

Det är så kul att se att det går så bra för Dig.Du är verkligen inställd på detta.Kanon!!Så bra att mamma Viola kunde vara hos Er och hjälpa till.Förstår att det var mycket värt.
Kram moster.