måndag 10 november 2008

Bröllopsdag!

Gustav har gått i skolan som vanligt och efter han slutade kom Julius en stund och lekte.
De byggde koja, spelade TV-spel och annat bus. Kul!

Dessi testade att ta en annan buss hem. Hon fick gå till busstationen i Umeå och sedan byta i Nordmaling när bussen kom fram. Hon var hemma 16.45 i stället för 17.15.
Det skulle gå bra att sluta lite tidigare på dagarna för rektorn nu när det är mycket på G.
Tack rektorn på Östra!
Dock blir det att åka från NUS i stället för från busstationen.

Viktor har nog tagit samtalet jag hade med honom på allvar, eller jag hoppas det!
Han behöver verkligen göra något åt situationen.
Skolan och livet efter de har han inte lagt så mycket energi på. Betygen ser ut där efter. Inte så att de är bedrövliga men.....

Filip har börjat att äta hemlagad mat, mycket mer än förut. Barnmats-burkarna klarar han inte av, likväl som Gustav var när han var liten. De klökar och hulkar, äckligt! är betyget.
Kanske är det bra att de inte tycker om den, man har ju ingen aning var det finns för tillsatser i maten.

Håkan har ringt några gånger under dagen, han får ju inte ha igång mobilen men tjuv-ringer då dom inte märker. Han har kunnat gå lite runt i korridoren, varit på toa, äta och minska medicinen. Han har dock lite för högt CRP för att han ska kunna åka hem, 127. Om man är frisk ska den vara under 10. Det är tydligen ett tecken på infektion eller liknande.
Vi får väl se om vi ska hälsa på honom innan han kommer hem. Det kanske dröjer några dagar till att han får komma hem.

Jag måste säga, det är helt underbart och befriande att ha skrivit en matsedel. Man behöver inte tänka på vad man ska göra varje dag. Det är ju det tråkigaste som finns!

I morgon blir det kanske att handla lite, får se om jag orkar och hinner.

Känner bara att jag måste slänga i väg massor av kramar till alla som läser min blogg!!!!
Det vore bara roligt om fler kunde skriva kommentarer.......dock inget måste!
Kul att så många vill läsa om mitt/vårt liv, och det är inget att skämmas för om man läser den. Bloggen finns ju där för att den ska läsas!!!!!!!!!!!

Nu blir det lite TV och sedan sängen. Kvällarna slutar ganska tidigt nu för tiden. Behövligt!

Som ni såg i rubriken har vi bröllopsdag i dag. Håkan och jag gifte oss 01-11-10. Då låg Gustav i magen och vi orkade inte med något stor-party. Men som tur är har vi varandra och det är det viktigaste! Jag älskar dig!!!!! Kanske blir det fest framöver.....vem vet?!

Kram Anna

5 kommentarer:

Desireé sa...

Grattis Grattis! Hoppas på en stor fest snart! Right?
Puss och Kram <3

Yvonne sa...

Grattis!Jag säger samma,att det är kul när nån skriver kommentar.Om än min blogg inte är så spännande,det händer inte lika mycket i mitt liv.Men ändå!!!
Kram Moster.

viola sa...

Grattis min lilla flicka och min store måg. Hoppas Håkan blir piggare snart.
Vi hörs sen.
mam

Vickan sa...

Grattis i efterskott! Hoppas Håkan blir piggare snart så han får komma hem.
Kram!

Gunilla sa...

Hej Anna
Visst är det kul om någon skriver en kommentar. Det tycker jag ochså.
Jag har lyckats med att hämta hem bakgrund till min blogg genom att klicka på namnet som finns i hörnet på din.
Ha en fortsatt bra dag
Gunilla