torsdag 13 november 2008

Göteborg!

I dag blev det att resa en hel del.

Första turen blev med taxi från Skolgatan i Rundvik till flygplatsen Alvik i Umeå.
Taxin kom och hämtade mig 07.45. Det var en pappa till en klasskompis till Viktor. Vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord, pojkarna, skolan, vägarna mm. Trevligt!

Andra turen skulle ske med flyg till Stockholm. Jag hade fått ett bokningsnummer som jag skulle knappa in i maskinen på flygplatsen. Jag var lite nervös, den typen av grej hade jag inte stött på förrut. Men som tur var var det rätt så enkelt att få ut biljetten och allt som hör till.
Jag tog resväskan som handbagage. Det som inte var lika roligt var att jag var tvungen att öppna Gainomax-paketen som jag skulle ha som mat sedan under dagen.

Väl framme på Arlanda var det bara att gå från den ena gaten till den andra.

Sedan var det dax för Arlanda-Landvetter. Gick smärtfritt! Mycket människor på båda flygplanen, Varmt!

Väl framme på Landvetter blev det bara att leta var i från flygbussen skulle gå. Som tur var stod det en flygbuss där, jag han precis med.
Resan tog ca 15 minuter. Jag hoppade av vid Korsvägen, den första hållplatsen. Från den hållplatsen skulle det bara bli en promenad på ca 5-10 minuter.

Väl framme kommer jag och Catharina nästan samtidigt.

Catharina är en underbar människa som jag har lärt att känna, först via datorn och sedan via verkliga livet. Vi SMS:ad och hade tät kontakt under hela dagen.

Väl framme blev vi mycket väl mottagna. Vi tittade på varandra och tappade nästan hakan.
Hur trevliga som helst! De borde gå på kurs, de inom VLL.

Vi fick ett rum som vi skulle sova i tills morgondagen, sedan skulle det bli ett annat.

Dietisten, Sjukgymnasten, Sköterskor och Läkarna, alla kom de och berättade lite om vad som skulle hända. Mycket trevligt och personligt!

Vi skulle också hinna att duscha två gånger denna kväll, Puuuuh!
Första blev 21.00 och andra blev 23.00, det skulle gå minst 2 timmar mellan varje.

Vi fick också en jätte god soppa och fika på kvällen. Mums! Det var underbart efter en tid med att bara dricka 1000 kcal/dag. Men det fanns en fördel -3,4 kilo.

Catharina och jag surrade en hel massa. Klockan var nog 01.00 innan vi slutade. Det var allt möjligt som kom upp, både känslor om op:en och saker på det personligaplanet. Kul!

Mer nästa dag.....

Kram Anna

Inga kommentarer: