lördag 31 januari 2009

Träningsdax!

I dag blev det lite sovmorgon, Dessi tog hand om Filip. Jag gick med Filip till Dessi 07.00 men han hade vaknat betyyyyyyyydligt tidigare.....
Jag vaknade sedan vid 08.30. Skönt att ligga kvar och bara ligga och stirra i taket en stund!

Efter frukost blev det att hänga upp ljuskronan jag sprutade.....mycket snygg!!!
Håkan blev bara lite irro, han tycker att jag ska bängla med allt och hittar på nya projekt hela tiden. Ska man inte hålla karlarna sysselsatta???!!!!!! *fniss*

Det blev en ny matlista för februari också. Skönt nu är den gjord! Vi har hittat på nya maträtter, inte tagit och upprepat något, bra va? Nä....tänkta att det skulle vara roligt att prova på nytt i stället för att bara återupprepa sig.

Viktor tömde aska ur pannan medans jag och Dessi fyllde pellets-bingen. Skönt att det också är gjort!

Dessi och jag hjälptes åt att hänga tvätt. Det blir så mycket roligare att vara två!!

När vi kom upp ur källaren blev det dax för att baka, vi skulle ju få besök.
Äppelkaka med hemgjord vaniljvisp. Grädde, äggula och vaniljsocker. Mums!

Tommy och Carola kom och hälsade på oss, kul att se dom det var ett tag sedan. Vi måste komma och hälsa på er och se hur ni har fått det! Hoppas att det inte dröjer så länge till nästa gång!!!

Vi har också hunnit att träna. Hur kul som helst!!! Det är så roligt att hela familjen har kommit i gång med träningen. Jag är stolt över alla familjemedlemmar!
Kanske är det fler familjer som skulle behöva prova på att vara med varandra lite mer!!!

Mathias har varit här och lekt med Gustav på dagen. Vet inte riktigt vad dom har gjort men hoppas att det har haft kul.

Efter träningen åkte vi till Konsum och köpte godis. Dax för lite kalorier!!!
När vi kom hem gjorde Håkan hemmagjorda hamburgare. Jag äter sötsur sås till hamburgaren istället för dressing, super gott.....bör provas! Dessutom är det färre kalorier!!!

Film-kväll blev det efter maten, National treasure 2. Jag tycker nog att dom filmerna är bättre än Indiana Jones. Lite mer verklighetstrogna.

i morgon är det en ny dag....dax att ladda batterierna!

Jo, GRATTIS LINNEA hoppas du får en underbar 14 årsdag!

I morgon ska vi in till stan!!!

Kram Anna

1 kommentar:

Vickan sa...

Vilken duktig familj du har! Du kan verkligen känna dig stolt. :)
Jag tackar å Linnea vägnar för hälsningen. Hon fick en bra födelsedag. :)
Ha en fin söndag. Kram!