onsdag 7 januari 2009

Målat!

Det är bra att vi har en väckarklocka.....Filip!
Nu är det nära till skolstart inte många timmar kvar................

Efter frukost gick Viktor och Dessi ut och promenerade. De tog den slinga som vi, Jag och Dessi brukar gå. Tyvärr kunde jag inte följa med, har alldeles för ont i foten.

Jag och Gustav gick ner i källaren i stället och spelade.
Efter en stund började jag måla dörrarna och karmarna i källaren och Gustav fortsatte att spela.
Helt otroligt vad ljust och fint det blir....har dock kvar dörren in till pannrummet.
Dessi kom ner efter promenaden och hjälpte mig. Bra att få hjälp det går så mycket fortare och blir så mycket roligare.

Mormor har också varit här i dag. Hon kom för att gratta Håkan som fyller 44 år i morgon. Hon var ledig i dag och passade då på. Han fick ett presentkort på Dressmann. Hoppas att han nu hittar sig något fint!!

Jag har även bytt gångjärnen i diskbänk-skåpet....äntligen!!!! Det är sådana med dämpning så att det inte ska smälla i plåten som håller upp porslinshon, när man stänger dörrarna. Oj vad bra det blev!

Håkan har känt sig sjuk i dag...feber 38,8 och ont i hela kroppen. Hoppas att det inte blir långvarigt och att det smittar!

Jag har färgat håret på Viktor i kväll, svart! Tjusigt!!! Nu är vi tre "svartskallar" i familjen!!!

Dessi, Viktor och jag har klippt och klistrat. Vi har fixat böcker med recept, känns som det behövs lite inspiration ibland. Det blir tråkigt att äta liknande mat hela tiden. , in med kryddor och nya råvaror!!!!!!!!

Eftersom receptböckerna skulle få en bättre plats, inne i köket, så var vi tvungen att möblera om i skåparna lite. Skönt nu är det nära tillhands!

Det är skönt att ha lite ork ibland och då gäller det att passa på att göra bort saker som behöver fixas.

I morgon ska barnen börja skolan och Håkan firas......kom och fika vet ja!

Kram Anna

4 kommentarer:

Sanna sa...

Hipp hipp hurraaa för Håkan! Hoppas han mår bättre idag! :)Kram från Varanerna!

Vickan sa...

Stort grattis till Håkan idag! Hoppas han känner sig bättre och orkar bli firad av sin stora härliga familj. :)
Tack för kortet till William också. Han har "spelat" jättemycket med det... :)
Kramar!

Magdalena sa...

Stort grattis till Håkan idag på hans födelsedag Från Fam Norrman
vi kommer på besök senare

Yvonne sa...

Hälsa och gratta Håkan så väldigt mycket!
Kram Yvonne