måndag 26 januari 2009

Korvsoppa!

Barnen har varit i skolan som vanligt, Filip och jag har myst hemma och Håkan har jobbat.

När Gustav kom hem var Hampus med, de leker så bra med varandra. Kul att det kan vara kompisar. Mattias ringde och frågade om han också kunde vara med och leka, men Hampus sa att de skulle vara själva denna gång. Kanske kan de leka en annan gång tillsammans.

I dag fick det bli korvsoppa till middag. Purjolök, potatis, morötter, rotselleri, palsternacka, salt, vitpeppar, köttbuljong, timjan och vatten. Supergott!!!! Den blev riktigt god, ett måste till är senap och en grov smörgås med ost. Mumma!!!

Pierre och Magdalena kom förbi en sväng. Tydligen hade han ont någonstans och Håkan hjälpte honom att fixa till det.

Jag betalade räkningarna i dag.....helt otroligt vad pengar det försvinner på en gång. Poffffffff så är alla pengar borta! Tråkigt men sant! Inget att göra något åt.

Min sedvanliga funderingsstund......
Hur mycket kan man skämma bort sitt/sina barn?????? Finns det någon gräns???
Hjälper vi dom eller själper vi dom?????
Kanske bör vi ta ett steg tillbaka och tänka efter.........innan vi gör något för dom.

Kram Anna

2 kommentarer:

Vickan sa...

Jag håller med korvsoppa (eller gryta som vi kallar det) är en riktig höjdare! :)
Du är jätteduktig som är med på innebandyn fast du får ont i foten. Skönt att röra på sig.
Men jag kan verkligen rekommendera simning! Det är snällt mot kroppen och du tränar alla muskler.
Kram!

Yvonne sa...

Tack för kommentaren.Så glad jag blev.Ja korvgryta är jättegott,åt det förra veckan.Innebandy är ju FARLIGT!!??hihi!
Sköt om Dig!Moster.