söndag 18 januari 2009

En förklaring!

Ja, det är kanske dax att förklara det jag skrev i förrgår......

Jag tyckte att det fick vara nog med att behandla mig. Det har varit mycket sådant på sistone.

Håkan har varit sur och grinig och har tagit ut det på mig, varför.....inte vet jag!
Viktor har länge struntat i vad jag har sagt, han gör ofta som han själv vill och struntar fullständigt i mina åsikter (även andras). Nu fick det vara nog!
Dessi struntade också i vad jag sa och blev vansinnig då jag sa ifrån.

Jag sa vad jag kände och grinade floder, hoppas att de denna gång tog mig på allvar. Det är inte roligt att ta skit av andra då man inte är förtjänt av det.
Varför ska jag vara soptunna?????

Mina åsikter, mitt tyckande, mitt sätt och leva, det ska jag kunna ha rätt till. Respekt!!!

Nog om det.......jag tror att de fick sig en funderare, undrar bara hur länge det varar???

I dag har Håkan satt upp lampor i källaren. En i hallen vid frysboxen och två i "gillestugan". Mycket fint!!! Han började också med luckorna till proppskåpet men hade inte alla grejor. Det får fixas sedan.

Jag och Dessi strök och hängde upp gardiner i vardagsrummet och matrummet. Det blev mycket fint. Nytt draperi i hallen blev det också.

Jag och Dessi "pärlade" en kort stund. Kul, men jag vill nog ha lite mer tid för att hålla på med det.

Viktor, Dessi och Filip har varit på promenad i kväll. Filip ville inte sitta still så de kom tillbaka redan efter ca 20 minuter. Filip fick stanna hemma och de andra gick på en ny tur.

Gustav får stanna hemma fler dagar från skolan. Han är inte riktigt i form ännu. Trött, matt, snorig och nu har han börjat att hosta. Inte bra!

Håkan ska besikta Sharanen i morgon, hoppas att den nu går igenom. Den del vi fick bakläxa på, är nu bytt.
På tal om Sharanen......larmet har gått i gång, både lördag och söndag morgon. Tydligen känner den att kupévärmaren startar och slår då i gång larmet. Ganska irriterande........Man vill ju inte vakna den tiden på helgen!!!!

Nu är det slut på helgen......jag önskar er en bra start på veckan!!!

Kram Anna

2 kommentarer:

Sanna sa...

Tack! :) Ja jag vet ju precis hur det känns...när det är som att ingen kommunikation fungerar alls... :(
Hoppas ni är på rätt spår! *kram*

Vickan sa...

Man måste rensa luften ibland. Och påminna familjen om att "bete" sig som folk. Trist men sant.
Peppkramar!