söndag 11 januari 2009

Hylluppsättning!

Dessi, Viktor och jag gick ner i källaren efter frukost. Vi skulle sätta upp hyllorna och ställa i ordning i tvättstugan. Oj vad fint det blev!!!!!
Vi bytte plats på några hyllor och satte upp fler saker på väggarna.
Nu är det bara golvet som saknas.....

Håkan har fått öroninflammation. Inte bra nu när det var dax att gå tillbaka till jobbet efter en lång ledighet. Han skulle eventuellt försöka åka i alla fall, få se om det går...

Pierre, Magdalena, Daniel och Erica kom och uppvaktade Håkan. Kul att dom kom, tyvärr blev det bara en stund som Håkan orkade att var trevlig. Hoppas att det går över snart!

Jag kollade i min huskursbok, där hittade jag ett recept på varm olivolja som man har pressat en vitlök i och låtit det sjuda i 15 minuter. Sedan silar man bort vitlöken och dränker en bomullstuss i oljan och stoppar den i örat och låter det vara i någon timma. Vi bytte tuss efter ett tag. Hoppas att det lindrar lite i alla fall.....

Jag vet hur fruktansvärt ont det gör.....jag var ett öron barn som liten.

Nu ligger alla i sängarna, det är bara jag uppe....kanske dax att krypa till kojs.

Kram Anna

2 kommentarer:

Sanna sa...

Stackars Håkan! Ja du med som inte är frisk.... Jag har en kompis vars son ofta får öroninflammation. De fuktar en kamomilltepåse och pressar den mot örat (lindar fast den runt huvudet) det gör visst susen. :) Krya på er! *kram*

Vickan sa...

Krya på er i Rundvik! Hoppas att Håkan tar det lugnt ändå nu när han är sjuk. Han måste ta hand om sig!
Vad duktiga ni är som orkar renovera trots alla sjukdomar. :)
Kram!