måndag 6 oktober 2008

Utvecklingssamtal!

Dessi var ledig i dag igen. Hon var snäll och klev upp med Gustav och följde sedan honom till skolan. Jag och Filip sov till 08.45. JIPPI!!!!
Men han gjorde ett försök att kliva upp redan innan Håkan skulle vakna vid 05.30. Som tur var somnade han om.
Medan jag var på toa, fixade Dessi välling till Filip. Han låg så söt på kuddarna på rumsgolvet. Gullungen har blivit så stor att han kan hålla flaska själv och äta.
Efter det plockade hon fram frukosten. Tack för att du ställer upp för mig!!!! Det är tur att du finns i mitt liv, kram på dig gullunge! DESSI!!!!!!

Gustav och jag var på utvecklingssamtal. Han är helt otrolig!
Här är hans omdömme:

Gustav är en trevlig kille med gott uppförande. Han arbetar effektivt och noggrant med sitt arbete. En god lyssnare som väntar på sin tur och räcker upp handen när han vill prata. Gustav är duktig på att göra sina läxor och lämnar alltid in de i tid. Kommer alltid i tid till lektionerna. Kan samarbeta med vem som helst. Är självständig i sitt arbete och vill gärna försöka själv innan han ber om hjälp. En kille med bra självförtroende som vågar vara sig själv. Bra kamratrelationer.
Kan alla bokstavsnamn, både gemener och versaler. Läser korta ordbilder utan att ljuda. Klarar att läsa enkla ord och meningar. Vågar tala och redovisa inför grupp. Kan veckodagarna och månaderna. Vet vilket år och månad han själv är född.
Kan matematiska jämförelseord som före-efter, större-mindre. Kan skriva siffrorna 0-9 och förstår talbegreppen. På väg att kunna additionstabellen upp till 6. Kan avläsa hel och halvtimme på klockan. Räknar till hundra. Känner till begreppen addition och subtraktion. Kan de vanligaste geometriska formerna.

Helt otroligt, eller hur?
Med facit i hand, vi kan uppfostra barn!!!!!!
Det här är jag fruktansvärt stolt över, dessutom har man fler barn som är super duktiga.

Jag har målat våra sängbord i dag. Vita och fina! Nu är jag på G!
Får se vad som blir nästa objekt.....

Viktor kom hem med jätte reva i byxorna. Morr!!!!
Han fick lite intruktioner av både Dessi och mig, sedan var det bara att laga brallan!!!!
Han gjord ett jätte bra jobb och som belöning blev det bulle. Hoppas att han nu har lärt sig att inte klättra över staket!

Kul att Carin tittade in på min sida. Tack, tack!

Erik och Wille kanske kommer på besök på lördag. Det skulle vara jätte kul om ni kom!
Inte det att vi inte vill se Carin, men tyvärr skulle hon på annat skoj. Hoppas att du får det roligt på annat håll!!!!

Håkan fick behandla en i kväll.
Det är lite jobb han får. Håkan ska själv få behandling på Onsdag. Det har nog stort behov av.

Jag har känning av urinvägsinfektion, hoppas att det går över. Jag har inte tid att vara sjuk nu!!!!!!!

Ska titta lite på TV och sedan på date med kudden. God natt!

Kram Anna

2 kommentarer:

Desireé sa...

Det är det familjen är till för, right? <3
Kram D

Unknown sa...

Ja, han är duktig Gustav! Och de andra barnen med så klart!
Hoppas Erik har tid att åka ut till er på lördag. Men han har mkt på jobbet...
Duktig du är som måklar och står i!
Ha en fortsatt bra dag!