söndag 26 oktober 2008

Packa!

Nu är det inte länge kvar...
I natt trodde jag att taket skulle lyfta, det blåste ju så fruktansvärt. Jag trodde att alla saker vi hade ute skulle flyga all världens väg, träd skulle vält eller något annat trevligt skulle dyka upp. Som tur var hade nästan ingenting flyttat på sig. Lättad!!

Filip var hungrig på morgon sidan och han fick lite välling men...eftersom han är så slemmig och snorig så när han hostade och harklade, då kom all välling upp igen. I den renbäddade sängen!
Eftersom Håkan blivit jätte dålig på natten var vi tvungen att väcka Dessi och Viktor för att de skulle hjälpa till att bädda om sängen. Tack för hjälpen barn!!
Sedan var det bara att lägga sig en stund till och försöka få Filip till ro. Inte lätt att vara liten och sjuk!! Natten var orolig igen, han gnydde, for runt i sängen och fick slem i halsen som inte vill lossna. Jag sov inte mycket i natt heller!!!!

08.40 väckte jag Dessi och Viktor och de fick hjälpas åt att ta Filip en stund. Var tvungen att bara få ligga i sängen och vila en mickro stund.

Sedan var det dax för frukost.
Håkan kom ner och åt även fast han var helt slut.

Jag har vattnat blommorna, de behöver lite vatten innan det blir dax för oss att åka till Turkiet.

Vi har börjat att packa väskorna och tvättat det sista som ska med.

Pierre och Magdalena var förbi, det är ett tag sedan vi sågs. Det alltid lika kul när dom kommer.
Vi har tänk så många gånger att nu ska vi åka dit en sväng, men det dyker alltid upp något.
Jag lovar att efter det att vi kommit hem och Håkan har op:ats, då ska vi komma och hälsa på!!!
Då ska vi ta oss tid!!

Jag har väl inte heller haft så mycket ork men vad gör man när ens man är mycket sjukare...
Bit ihop kvinna.......eller????.....

Fick ett telefonsamtal från min far i dag, inget speciellt sas.

Pratade även med min mor om helgen och deras resa till Dorotea. Jag tror att Kjell fick godkänt med råge!!! Kul!!! Tydligen hade morfar inte vilat på hela lördagen, han är ju faktiskt 86 år, eftersom han och Kjell hade pratat och pratat och pratat.....

Om jag hinner ska jag ringa kusin Sanna och tala om en hemlighet!!!!!!

I morgon blir det att åka till stan en sväng.....mer om det i morgon!

Kram Anna

2 kommentarer:

Unknown sa...

Oj oj, ja fullt upp.
Men snart är det lugn och ro på varmare bräddgrader!
Vi har varit halvkrasliga i helgen också, något har spökat med våra magar. Men det känns mkt bättre. Så nu får man ta itu med en ny vecka.
Ha en bra kväll och en jättebra semester! Ta hand om er!
Kram från mig och Wille

Sanna sa...

Ja men RING då!! *skrattar*
Skit att Håkan också skulle gå och bli så där dålig nu! Hoppas värmen gör honom gott så han kan opas som det är tänkt. Kramar från oss!