onsdag 8 oktober 2008

Friskare?

Ja, idag kan man i alla fall kliva upp ur sängen.

Blev dock snopen att Håkan hade åkt iväg till jobbet utan att kolla med mig om det var OK. Jag sa till att det nog inte var läge att åka till jobbet i morgon (läs idag) om jag kände mig som jag gjorde i går. Var nog lite sur på honom när jag ringde till honom vid 07.20.
-Jag tänkte att du ringer nog om du inte orkar!
Riktigt så fungerar jag inte, har han åkt till jobbet 6 mil bort får han nog stanna där.
Jag gjorde dock bara det nödvändigaste för att över leva och ta hand om Filip denna dag.

Varför jag var dålig och spydde?
Det var nog att jag fått i mig en överdosering av medicinen jag tog och att man hade den stora äran att få mens samtidigt!!!!!! Helt slut var jag, inget fick jag i mig heller.

Det har dock gått lite bättre i dag, fick i mig en hård-smörgås med ost och gurka, lite chips (för att få i mig salt eftersom huvudvärken inte ville släppa), nyponsoppa, dricka, och vatten.
Inte i stora mängder men i alla fall....

Viktor fick i går stanna hemma en liten stund. Jag ringde till skolan och sa som det var och att han skulle ta den senare bussen in. Den skulle komma 09.40 till Rundvik. Det han skulle missa var mentorstiden och det skulle inte vara något problem sa dom på skolan. Skönt!

Håkan skulle komma så fort han var klar med intervjun för tidningen. Värnpliktsnytt skulle göra en reportageserie om honom, och det ville jag inte att han skulle missa. Så dum som jag var trodde jag att jag skulle orka att ta hand om Filip, men tji fick man!
Han var väldigt snabb, (för jag hade ringt och sagt till honom att skynda sig) han kom hem ca 11.45. Skönt för jag orkade inte något mer!

Direkt då han dök upp gick jag upp och la mig. Jag låg till 15.45. Det var verkligen behövligt!
Jag hade inte mycket ork efter det men lite bättre kändes det. Jag kom mig i alla fall till duschen. Skönt att få skölja av sig. Dessi fick vara lite assistent till mig.

Efter det var det sängen igen.....
Vaknade på natten och fick i mig lite nyponsoppa och vatten som stod på nattduksbordet. Filip vaknade vid 04.30 och ville komma till vår säng. Håkan fick gå den här gången, (det brukar vara jag som hämtar honom).

Håkan hade också svårt att sova efter beskedet han fick angående op:en. Nu skulle han inte få göra den vecka 45. Ingen visste något, helt plötsligt! Han är snart i upplösningstillstånd. Och konstigt är väl inte det!!!! Som dom hanterar detta!

Hade ett samtal med min mor om hur vi har det i familjen. Hoppas att du nu förstår hur jag/vi har det. Det var inte kanske som du trodde, eller??? Kram på dig mamma!!!

Håkan och jag var tvungen att "vinter" tömma husvagnen. Allt som inte kan förvaras i husvagnen var tvunget att tas ut. Den ska få bo i stan under vintern. Skönt att den får tak över huvudet! Får bygga något till den nästa år i stället, det är trots allt skönt att ha den på gården.

Gustav har varit hos Hampus och lekt. I dag fick han även äta där. Super kul för honom, han har ju blivit så stor nu så att man kan ju tillåta honom att stanna och göra det.

Nu får det vara nog för i dag.....

See you!

Kram Anna

1 kommentar:

Vickan sa...

Usch så jobbigt ni har det nu! Jag tänker på er.
Krya på dig gumman!
Kramar