fredag 17 oktober 2008

Gåsmiddag!

Filip har varit lite piggare i dag. Har inte kollat febern men den är nog inte lika hög.
Han behövde dock vila en stund på förmiddagen. Mellan ca 09.00-12.00 blev det.
Han vaknade några gånger i natt och även på morgonen då Håkan skulle kliva upp, därför var han jätte trött. Han fick en flaska och somnade om, då vid 05.30. Skönt!

Gustav hade Hampus med sig hem i dag. De lekte, spelade på både dator och TV. Kul!
Måste förtydliga en sak jag skrev i går...
Gustav och en kompis följde efter några tjejer på rasten när dom var ute och lekte. När tjejerna hade börjat att reta pojkarna, för att bli av med dom hade de blivit arga och börjat att kasta äpplen på tjejerna. Avsikten var att träffa flickorna och inte bilen som stod där. Som tur var blev det inga märken på bilen. Men onödigt ändå. Tror nog att Gustav har fått sig en tankeställare, hoppas bara att han inte gör om det!

Jag fick för mig att sy upp gardiner som jag haft ett tag. Har helt enkelt inte orkat tidigare.
Satte sedan med Dessis stryk-hjälp upp dom i vardagsrummet. Vitt och fint!

Håkan gjorde gås-middag i dag. Jag kan säga, gås äter jag INTE igen!!!!
Tyckte faktiskt att det smakade lever. BLÄÄÄÄÄÄÄ!
Ville inte säga allt för mycket under middagen, det var faktiskt tur att Håkan tyckte likadant.
Alla andra som åt tyckte att det var gott, tur för dom!!!!
, inte mer av den pippin kommer i min mun!

Håkans mamma och pappa har kommit på besök. De sover i husbilen i natt så vi behöver inte hålla på och bädda massa sängar. Inte för att skulle ha gjort så mycket.
Får se vad vi hittar på i morgon....

Nu är det sängdax...

Kram Anna

3 kommentarer:

Sanna sa...

Angående receptet på äppelkakan: jag ghjorde dubbel sats av sockerkakssmet (den feta sorten med 250 gr i en sats) fast med lite mindre fett. Hällde ut det i långpanna på ugnspapper. Strödde på kanel och pärlsocker (man kan ha farinsocker ist om man vill) och stack sen ner skalade äppelklyftor på rad, så att säga. Gräddade i knappt 50 min i 175 grader. Tänk på att inte ha den FÖR långt ner då blir det bränd botten. Supergott! Säkert god med vaniljsås med... Kram!

Yvonne sa...

Hej!
Då skulle nog jag gillat gässen,eftersom jag ÄLSKAR lever.
Tjao!

Vickan sa...

Då gick de som du trodde med gåsen... hihi Men jag säger som mamma - jag gillar ju lever så kanske att jag hade tyckt om det?
Ha en trevlig helg med svärmor o svärfar!
Kram