onsdag 22 oktober 2008

Sjuk!

I dag har jag varit orkeslös!!!
Har bara gjort det nödvändigaste i dag. Skönt att Filip fick för sig att vila i 2½ timma.
Viktor slutade tidigt i dag och han tog över en stund och passade Filip.
Sedan var dax att göra pizzadeg och förbereda fyllningen. Puhhh!
Ingen ork fanns men ändå gjorde jag det!

Gustav har varit hos Hampus och lekt i dag. Han cyklade hem själv och kom hem den tid som var sagt. Duktigt!
Han har haft ont i huvudet och nacken hela dagen i dag, han får nog stanna hemma i morgon. Kollade även feber, 38. Inte bra, vi har inte tid att vara sjuka nu!!!

Håkan har jobbat i kväll, 3 stycken. Bra jobbat!

Nu ligger alla barn i sängen, skönt det behöver dom.
Såg ni förresten på TV om barns sovvanor. Barn som är runt 4 år behöver gå och lägga sig samma tid varje kväll och ungefär vid 19.00-20.00, särskilt eftersom de vaknar vi 06.00 på morgonen.
Tonåringar behöver också mycket sömn, men dock inte för mycket (framför allt på helgen) eftersom deras dygnsrytm inte ska rubbas för mycket.
Klokt va! Detta var en professors ord. Vi har alltid följt detta och märker att barnen är pigga och orkar prestera bra i skolan.
Ändå bli våra uppfostringsmetoder ifrågasatta gång på gång!!
Det är kanske bra att städa framför sin egen dörr innan man gnäller på andra!

I morgon ska jag ringa ett samtal som jag tror att jag kommer tycka om. Lite nervös bara!

Nu är det slut för i kväll....

Kram Anna

2 kommentarer:

Vickan sa...

Nej vad trist att ni ska bli sjuka nu! Hoppas det hinner ge sig ändå tills ni ska åka.
Kram o krya på er!

Unknown sa...

Men, typiskt!
Jag håller med föregående talare. KRYA PÅ ER OCH BLI FRISKA!
Vad är det för spännande samtal du ska ringa? Hoppas det går bra!
Kram på er