söndag 5 oktober 2008

Middag hos...

Ja ha, vad har hänt i dag.....
Fick sova på morgonen...igen!! Man börjar att bli bortskämd vid det här laget.
Puss på dig, gubben min!

Fixade lite i sovrummet, sa även till barnen att det är slut med att leka rövarkula i vårt sovrum.
Jag vill få ha det fint i sovrummet likväl som dom vill ha det i sina rum. Ska jag komma och röja runt i deras rum, eller? Nä, tror inte det!!

Kom på att det fanns en bit av bänkskivan kvar, den ska få bli hyllplan 2 stycken, i köket vid fläkten. Det blir super bra, det har liksom fattats något runt fläkten. Det har varit "naket". Ska bara se om vi får hjälp att såga hyllplanen raka, det är trots allt ek.

Håkan har även fått tag på en som ska hjälpa oss att slipa köksbordet. Det skulle behövas, det finns en jätte grop i bordet som vi skulle behöva få bort.

Kollade även över alla tidningar som man har liggandes. Det är några stycken!
Lade dom sedan i två backar i trä och ställde dom i vårt sovrum. Fint!

Skruvade även upp en hängare i sovrummet som vi kan hänga våra kläder på. Eller framför allt, Håkan! Han lämnar kläder överallt! Hoppas bara att det fungerar.

Vi har varit på middag hos mormor och Kjell. Till förrätt var det smörgås med någon röra och räkor. Till varmrätt blev det en jätte god sallad, köttgryta och hasselbackspotatis. Mycket gott var det!!!! Det hade du/ni gjort bra! Allt var ordnat för Filip också, han fick en egen tallrik med lite gott och blandat.

Nu är det klart att även Kjell ska komma och fira med oss på Jul. Super kul att vi ska bli så många. Min mormor och morfar kommer också. Vi har lovat att om de inte orkar åka så ska vi komma och hämta dom. Men som det låter nu så skulle de åka buss. -Än är vi inte för gamla för att åka buss! Gullig dom är!!

Innan vi åkte hem stannade vi till på Ica Maxi och köpte jackor till Filip och Gustav. Det börjar att bli kallt ute och de behöver mer på sig. Det var inte så dyra tycker jag, en jacka och ett par byxor=299:-. Bra va?

Det är mycket fina och tänkvärda ord som kommer från mina släktingar som också har blogg.
Jag är tacksam över att jag har er!!!!!! Synd bara att vi bor så långt från varandra! *snyft*

En ny dag kommer i morgon...............och början på ditt fortsatta liv!

Nattis alla!

Kram Anna

4 kommentarer:

viola sa...

Roligt att ni tyckte om maten. Kul att vi kan träffas så här ibland. Det är för sällan ni tittar in tycker jag. Ha en bra kväll.
mam

Desireé sa...

Det kommer bli så mysigt nu på jul när så mycket folk ska komma! Det finns inget bättre än när man är hela släkten på jul. Mycket mysigt!
Kramis
D

Unknown sa...

Får se om det lyckas.
Läser ofta din blogg, roligt att läsa om hur ni har det. Har försökt flera gånger att göra inlägg, men det har inte lyckats. Den här gången kanske..
Vi körde brevid er igår på blå vägen österut, ni var väl på väg mot maxi.
Ha en fortsatt bra dag!

Unknown sa...

aha.. nu vet jag hur man gör :-)
Då får du höra mer av mig i framtiden!