onsdag 15 oktober 2008

Feber!

Gustav har haft utedag i dag. Fika fick packas med. De har alltid utedag på onsdagar oavsett väder. Bra att barnen får lära sig att vara ute.

Efter skolan var han med Jonte en stund. Han skulle vara hos Jonte men de stannade och lekte på skolgården i stället. Han fick en pratstund med mig sedan då jag fick reda på detta. Vikten av att vara på det ställe man blir tillsagd att vara är jätte stor. Han fick reda på att om det skulle hända något så måste vi kunna veta var han är och kunna hämta honom.

Viktor slutade tidigare i dag. Skönt att få lite med Filip en stund.
Jag började med middagen ganska tidigt i dag. Det blev kotletter,korv, ris, vatten och ratatouille.
Middagen var färdig prick 17.00, Håkan och Dessi kom då också. Det var bara att äta och för Håkan att sedan åka på massage.

Filip har fått feber 38.1. Inte super mycket men tillräckligt för att han ska bli grinig. Synd om honom!

Kvinnan från patientnämnden ringde också i dag och frågade om det hade hänt något. Jo, det har det! Skönt att allt börjar falla på plats.

Måste tack alla som skriver kommentarer, det är så kul att ni skriver. Hoppas på fler!!!
Det behöver inte vara något märkvärdigt ni skriver bara ni skriver något!

Måste bara släppa på lite tankar jag har.....

*Varför kan vi inte glädjas åt andras framgång?
*Varför måste vi alltid kritisera och få det att låta sämre än det är?
*Varför måste vi vara avundsjuka?
*Varför måste vi hävda oss och låta bättre än alla andra?

Alla har vi nog gjort detta någon gång, försök att vänd på det....
*Gläd dig åt andras framgång, kanske har DU nytta av den själv någon gång.
*Beröm i stället, kanske behöver DU också få höra samma sak.
*Var glad för vad Du har och var tacksam över det. Du kan trots allt förlora det i morgon.
*Du genomskådas ganska snart, visa ditt rätta jag på en gång.

Se det positiva i det negativa!!!! Det är det jag försöker lära mig själv och min familj.....

Jag är tacksam över:
Filip, att han kom till världen helt bara så där och att han gör mig glad då jag är nere.
Gustav, att han är så duktig och jag är mycket stolt att vara hans mamma.
Desireé, att hon kommer att komma långt i livet, kanske är det lite min förtjänst.
Viktor, att du ställer upp även fast du kanske inte vill.
Håkan, att du finns där vid min sida även fast det är tungt.
Mormor, att du kan lyssna på mig även fast vi inte kommer överens alltid.
Kjell, att du har gjort så att min mamma skiner upp och börjar att "leva" igen.
William, att du har kommit till världen och är så jätte duktig på många saker.
Carin, att du är en så bra mamma och bra lyssnare för mig.
Erik, att du finns där trots din virrighet.
Är även tacksam att ha alla andra släktingar som bryr sig och som finns där när jag/vi har behövt det.

Kram Anna

4 kommentarer:

Yvonne sa...

Oh så tänkvärda saker och fina ord du skrivit idag.Du är ju riktigt DJUP gumman.Kram på Dig och alla de dina.
Moster.

Desireé sa...

Ååh mamma! Vi är stolta att få ha dig i våran närhet. Jag har mycket att tacka dig för! Det känns bra att allt är på bättringsvägen. Tusen Kramar<3

Unknown sa...

Hej på dig,
Va många fina saker du skrivit om alla familjemedlemmar. Synd att vi ses så sällan. Jag får bli bättre på att ringa och kolla läget. Och så får jag, Erik och Wille se till att komma ut till er ngn dag.. innan jul :-)
Ha en riktigt bra kväll!!
Krya på Filip från oss!
Kram

Vickan sa...

Vilken fin blogg du skrivit idag! Många tänkvärda ord.... Det finns så mycket att vara tacksam över, man glömmer det ibland. :-)
Kram till er alla!