fredag 3 oktober 2008

Köttsoppa!

Ringde ett samtal i går, fick besked i dag att jag skulle vända mig till en annan. Typiskt! Men det gör inget, jag vet att det kommer att ordna sig till slut.

Viktor hade skoljogg eller något liknande. Jag hämtade honom vid 14.10 på skolan, skulle ju ändå på affären och köpa rotfrukter till soppan. Köttsoppa skulle det bli. Den blev riktigt god, inte för salt och inte för pepprig. Suuuuuuper! Och inte att förglömma, klimp är ett måste!

Gustav hade efter skolan bara travat iväg till Hampus med Julius utan att meddela mig.
Jag fick ringa till skolan, klockan var ca 12.40. Jennie fröken svarade, hon hade "hört" att de skulle leka tillsammas. Ja ha, det var bara att ringa till Ditte och fråga. Han fick bara stanna till 14.00. Då jag kom och hämtade honom var alla pojkarna ute på gården hos Linda och Crisse. Det hade jätte skoj tror jag, det såg så ut.

Håkan har fått funderingar på att sälja Sharanen och köpa en bil som drar mindre. Dock är jag osäker eftersom vi vet vad Håkan har åtgärdat på bilen och man vet inte vad man får. Tyvärr får vi inte så mycket för bilen, allt mellan 12.000-20.000 BARA!. Snyft....
Vi får se, det ska hända mycket nu så byte av bil får bli ett senare projekt.

Visst vet ni om att det är kanelbullens-dag i morgon? Här ska det bakas bullar i alla fall. Kom och fika om ni har tid!

Filip har blivit mammig till tusen, jag kan inte gå många steg från honom utan att han grinar och vill vara med mig. Gulligt är det, men också MYCKET jobbigt!

Det börjar att närma sig till Turkietresan.......JIPPIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!

Sorry, var tvungen att natta Filip en stund. Klockan är nu 21.00.
Hoppas att ni får den fortsatt trevlig helg!

Kram Anna

1 kommentar:

Desireé sa...

Jag lääägntar jätte mkt till Turkiet! Vi ska få ha det så bra! :D
Kraaam