lördag 4 oktober 2008

Kanelbullens dag!

Det blev en sväng till affären med Gustav och Viktor. Kul att få rå om bara de stora grabbarna en stund. Vi åkte först till Fahlgrens och köpte en body och byxa till Filip. Tänkte handla sprayfärg men hittade inte den rätta, så då fick det vara. Sjöbergs blev det sedan, lite jäst och annat för att fylla på i kyl och skafferi.

Innan vi åkte kom Hampus för att leka. Tyvärr kunde han bara stanna ca 2 timmar efter som han skulle hem 12.00. Det blev en liten kortare stund att leka i dag.

Vi passade även på att slänga skräp på returstationen, kartong, glas, metall, papper och plast.
Jag måste säga att sorteringen vi har är super lätt att ha, inte jobbigt över huvudtaget. Förhoppningsvis gör man lite nytta för miljön. Alla som varit hem till oss vet att det står flera tvättkorgar och plåttunnor på bron. Nära till hands måste det vara, annars orkar man inte.

Bullar blev det, 2 liter bakade vi på. Det blev en hel del. Nicke och Rickard kom förbi så vi hade sedan bull-kalas på nybakade bullar. MUUUUUUMS!
Moa var som hastigast också förbi men hon hade inte tid att stanna. Hon jobbar jämt!!! Ta det lugn annars kommer du inte att orka i längden!

Desireé och Viktor har gått iväg till kompisar. Jag och Håkan tittar på Crocodile Dundee i Los Angeles. Rolig film även fast man har sett den några gånger.

Håkan gjorde jätte god middag, potatis-gratäng och tjälknöl. Super god gratäng!!!!
Tack för att du har hjälpt mig så mycket i dag, älskling!

På morgon fick jag sovmorgon. Tack även för det!

Måste bara säga att min kusin Sanna har skrivit något tänkvärt om vänskap i dag som bör läsas.
Länkar därför dit.....
http://himlafrost.blogspot.com/2008/10/lrdag.html

Nu ska jag njuta av kvällen....på återseende!

Kram Anna

3 kommentarer:

Sanna sa...

Åh tack kära kusin för att du länkat till mig! :) *kramis*

Vickan sa...

Vi har också fixat sopsorteringen så att det är lätt. I tvättstugan har vi tunnor för alla sorters sopor och som är lätta att ta ut genom den dörren när det är dags att tömma. Jätteskönt!
mmm känner nästan bulldoften ända hit.. :-)
Kram!

Yvonne sa...

Så kul med Era fina sidor!
Har hittat min favorit men ska vänta ett tag.
Tack för tipset!
Duktiga ni är som bakar bullar!!!!
Bra bagare verkar ni vara.Jag har stiltje i sån just nu.
Kram Moster!