måndag 20 oktober 2008

Dammsugning!

Efter alla de stora barnen hade försvunnit till skolan och jag+Filip hade ätit frukost var det då äntligen dax för städning. Kände bara att det var tvunget att dammsugas i hela huset.

Jag började uppe, då passade Filip på att ställa sig på stolen vid datorn och fingra. Han mådde så gott, ni skulle sett hur det lös i ögonen. Gullplutt!
Jag passade även på att ta bort kartongen som stått under databordet i hallen uppe. Skönt att äntligen bli av med den.

När det var avklarat var det dax att gå ner. Väl nere ville Filip ha lite mat så det fick det bli.
Lunchen stökades bort och han tog en lite lur. Skönt att få vila lite, jag passade på att plocka lite.

Gustav och Hampus lekte igen efter skolan, och om jag förstod det rätt så ville de även leka i morgon. Roligt tycks dom ha!

Filip vaknade och då var det dax att ta det nedre planet också. Han är så villig att hjälpa till. Skulle vara roligt om de hade sådant intresse för städning senare i livet också! *ler*

Viktor fick hjälpa till att städa toaletterna när han kom hem. Dessi fick ansvaret att städa källaren. Håkan fick skura golven. Bra fördelning!
Själv fick jag rulla köttbullar och koka makaroner.

Efter middagen blev det lite fix för Håkan, Kristina och en man som jag inte vet vad han hette.
Kristina och jag passade på att surra lite både före och efter behandlingen.
Johan kommer hem till Vännäs på onsdag den 29/10, tror nog att Kristina längtar en del.

Själv fick det bli lite mer uppsyning av gardiner. Ville ha det fixat innan vi åker.
I veckan måste det tvättas, växlas pengar, betalas räkningar, börja packas och lite annat smått och gott.
Jo, Håkan skulle behöva komma och låna resväskor av Erik och Carin. Carin säg till Erik att gräva fram väskorna så kan Håkan komma och hämta dom när ni har tid.

I morgon fyller Kjell år, mormor ska dit och gratta. Får se vad vi ska hitta på. På något sätt ska det uppmärksammas.
Fick även höra att de skulle till Dorotea till helgen, ska bli kul för dom att äntligen få träffa Kjell.
Spännande att höra sedan vad dom tycker.

I morgon ska Håkan på röntgen och kolla funktionen på njurarna. Det skall göras innan op:en för att lättare kunna bedöma om den är lönt att spara eller inte.

Kudden skriker och jag börjar att känna mig lite förkyld. Vill inte bli sjuk nu!!!!!

Kram Anna

1 kommentar:

Sanna sa...

Vitaminer! :) Kram på er!!