torsdag 16 oktober 2008

Feber igen!

I dag var febern högre på Filip, 38,3. Inte roligt!
Han blir mycket grinig och vet inte vad han vill. Det är inte lätt att vara liten och sjuk!

Gustav hade varit och kastat äpplen, på någons bil i dag. Morrrrrr!
Inte bra, han fick en ordentlig pratsund om detta med mig.

Jimmy har kommit hem från USA. Han tittade in hos oss en sväng och passade även på att få i sig lite mat. Det är alltid lika kul när han kommer. Jag tror att alla i vår familj har nog saknat honom lite grann. Vissa mer, ha ha! Ni ska bara se minen på Filip när han får se Jimmy.

Till middag fick det bli, falukorv, potatis, senapssås. Mycket mumsigt! Viktor hade som hemkunskaps-uppgift att göra en bottenredning eller en toppredning. Eftersom det skulle bli sås till middag passade det utmärkt att göra det nu.
God sås det blev! Det hade du gjort bra.

Efter middagen blev det lite prat igen, det känns riktigt bra att prata nu. Jag tror att alla tycker att det är ganska skönt även fast det känns jobbigt.

I morgon kommer Jan och Kerstin. Tror att dom skulle dyka upp vid 19.00 tiden.
Då blir det Håkans kära pippifåglar vi ska äta, känner mig ytterst skeptisk. Får se vad som händer......

På söndag ska vi till Tomas och Petra, de har fått en liten gosse och det ska uppmärksammas.

Nu har Filip somnat och det blir en lugn stund som jag måste ta till vara på. Vet inte hur natten blir, förra var rätt så orolig.

Jag tycker att vi ska vara mer tacksam över det vi har och vara nöjda.
Det kunde ha varit MYCKET värre!!!!!!!!!

Kram Anna

3 kommentarer:

Sanna sa...

OJA! Helt sant... Jag är löjligt förkyld, men det går ju över! :) Atschoooo!! Och godnatt på er! *kram*

viola sa...

Jobbigt för Filip att vara sjuk. Kanske samma som Ville hade.
Hoppas han är pigg i morgon.
Kram. mam

Vickan sa...

Hoppas lill-trollet mår bättre idag? Nu när farmor o farfar ska komma också... :-)
Lycka till med fågeln i kväll! Hoppas den blir godare än du förväntar dig... :-)
Kram!