tisdag 10 februari 2009

Tillbaka!

Ja då var jag tillbaka!

Det har varit många konfrontationer på sistone som gjort att jag tappade lusten och framför allt orken att skriva.
Men men......vi får se vart det bär i väg......

Det är så himla tråkigt att inte vara respekterad av sina familjemedlemmar. Varför kan inte mina åsikter värderas lika som alla andras?
Det förhållningssätt och den livssyn som jag förespråkar är inte onormal. Sunt förnuft och respekt för andra människor tycker jag är självklart.
Alla har vi rätt till en åsikt men det innebär inte att man som minderårig har rätt att bestämma, trots allt har vi vuxna ett övertag där.
Det finns många anledningar till varför man beter sig på ett visst sätt, men man kan ändå inte bara sluta leva och kasta skit på det man har. Inse att vi lever i nuet och gör det bästa av situationen! Se det positiva inte det negativa!!!
Jag tänker inte sluta att lägga mig i mina barns liv.....fråga, ha koll, undersöka....ja allt vad det krävs för att se till att dom hamnar på "rätt"spår här i livet. De får lära sig att leva med det!Många föräldrar skaffar bara barn för att ha barn...tyvärr följer en massa förpliktelser också. Har ni koll på era barn, var håller de hus, vad gör dom.......kan man lita på sina barn till fullo????Jag menar, man har ju varit ungdom själv en gång........
jag vet att det tar mycket ork att göra detta men vad gör man inte för sina barn. Man vill ju deras bästa..........

Oj vad det blev mycket på en gång.....

Nu till något annat....

Håkan har köpt skåpet som jag hittade på Blocket. Jippi!!!
Det hade varit minst tio till som ringt, och till och med bjudit över men han som skulle sälja det hade hållit det till oss. Bra!
200:- betalade vi för det. Det är nu ljust grönt men ska få en omgång av vitfärgen så småningom. Det fick hamna i Viktors rum.
På grund av att han fick skåpet, blev det lite rokad på möbler på övervåningen. Måste säga....Jag är nöjd!!

Jag fyndade ett sminkbord till Dessi också, även det kostade 200:-.
Det behöver jag inte måla eftersom det redan är vitt!!!!! Skönt!
Det skulle ha blivit en överraskning men tyvärr, på grund av omständigheterna blev det inte riktigt lika roligt att ge henne det.

, i morgon blir det att åka till sjukhuset med minstingen, även Håkan ska dit. Hoppas allt går bra! Det blir kanske lite handling också. Jo, måste komma ihåg att köpa krokar till Viktorn rum.
Jag ska även till retur marknaden hade jag tänkt.....får se om det hinns med.

Nu måste jag krypa i säng, ögonen fastnar i vissa lägen.*ler*

Kram Anna

Inga kommentarer: