tisdag 24 februari 2009

Jobbig natt!

Oj vad jag tycker synd om Gustav, han spydde hela natten. Runt midnatt hade han tömt sin lilla mage och sedan var det bara "tom"spyning. Han hade RIKTIGT ont i magen. Det är första gången jag har hört honom ropa på mig i ren desperation. Stackaren!!!
Det gick ibland bara ca en kvart så var det igång igen.

På morgonen när Filip vaknade, så gick Håkan ner med honom. Han tog på sig att göra det eftersom han fick i alla fall lite mer sömn än jag. Gustav ville följa med ner. Jag fick ligga kvar en stund och somna om. Det behövdes eftersom natten inte var den lättaste.

När jag kom ner sedan var Gustav rätt så trött. Han hade fått i sig lite skorpa och vatten. Bra!
Men han fick gå upp och lägga sig i vår säng och sova. Han sov i flera timmar!

Jag fick gå ner i källaren och vika undan tvätten som jag hade tvättat och hängde upp det som tvättades i natt (bland annat madrass och kuddar). Sedan var det bara att starta fler.....
Suck!!!!! Men tyvärr kan det inte hjälpas!

När jag var färdig åkte sedan Håkan på jobbet. Det fick bli en lite kortare dag, men det är ju inget man kan göra något åt!

Dessi och Viktor hjälpte till i går kväll när det blev mycket helt plötsligt. Mitt i allt vaknade även Filip. Sängkläder och annat fick ju tvättas, golv fick skuras och ny provisorisk säng fick ordnas. Tur att man har en familj som kan hjälpas åt!!!!

Vi stora käkade vitpeppar och spritade som galningar. Hoppas att vi inte åker dit!

Dessi och Viktor har skottat altanen och balkongen. Bra att dom vill ta ansvar, då kan de ju tjäna sig någon extra krona.

, denna dag har det varit lite mycket......skriver mer i morgon!

Kram Anna

2 kommentarer:

Sanna sa...

Ja hualigen, här härjar också magsjukan. Elin & Oscar har åkt på det än så länge. Jag har lite ont i magen men jag hoppas bara det är katarr.. Krya på er!

Vickan sa...

Nä finns det någon värre sjuka än magsjuka? Det blir så mycket runtomkring med skurande o tvättande och ingen sömn...
Jag hoppas det känns bättre idag o att ni har klarat er!