fredag 6 februari 2009

Sparat pengar!

I dag fick jag rå om mina pojkar hela dagen. Gustav och Viktor hade lov-dag i dag.

Filip låg i min säng en stund och gormade. Efter ett tag fick han gå till Viktor och jag fick ligga och dra mig en halvtimme innan det var dax för frukost. Skönt!

Efter frukosten gick jag ut och skottade halva infarten, för hand!!!!! Tur att det var "lätt" snö, annars hade jag inte orkat långt.

Filip vilade en stund och sedan var det dax för lunch. Dennis korvar skivade som pengar och disneypasta. Mumsigt! Viktor tog hand om sina bröder och plockade även bort disken medan jag åkte på affären och handlade.

Dessi kom också med bussen den tiden så det blev att plocka upp henne med.

När vi sedan var hemma blev det till att skotta resten av infarten. Då delade jag och Dessi på jobbet. Gustav kom också en vända för att hjälpa till. Skönt att få röra på sig lite!

Till middag fick det bli gratäng gjord på potatis och köttfärs. Riktigt gott faktiskt!

I kväll har man gjort en STOOOOR besparing. Först blev Gustav klippt, sedan Filip....de kördes med maskin. Viktor var nästa på tur och innan jag kunde köra med maskinen fick jag klippa förhand....oj vilken tid det tog!!! Håkan var sedan, betydligt lättare och mycket mindre hår. Sist blev det Dessis tur, inte så stor förändring men dock blev det flera cm.

Nu sitter man i soffan och vilar axlarna från detta pass. Skulle inte kunna bli frisör, tänk att stå med armarna uppe hela dagarna!!

I morgon blir det träning. Jippi!!! Har faktiskt börja att längta efter att göra det. Nu har det slagit runt i Annas huvud!!!!!!

, dax att gå till kojs......

Kram Anna

Inga kommentarer: