torsdag 26 februari 2009

Sjuka pojkar!

I dag har det varit tröttsamt....

Filip sov i vår säng med plastadfrotté under sig. Han spydde en hel del gånger, de flesta gånger kunde jag förflytta honom till hinken. Men en omgång fick vi byta. Skönt att han var så duktig att spy i hinken!
Oj vad det är jobbigt att se barn vara sjuka, de blir så hjälplösa!
Natten blev orolig på samma sätt som natten då Gustav var vaken och spydde. Min huvudvärk kommer som ett brev på posten om jag inte får sova hela nätter.

Hade tänkt få sova en liten stund på morgonen men det blev inte så.....
Filip fick följda Håkan ner, tyvärr fick han i sig lite väl mycket cola så spykavalkaden var ett faktum. Han spydde ner flera uppsättningar kläder.
Det var bara för mig att kliva upp.

Tvätta, tvätta , tvätta!!!!!!

Gustav skulle ha gått till skolan i dag men han var lös i magen och då blev det att stanna hemma i stället. Han ska nog få stanna hemma imorgon också, det är ju bara en skoldag kvar innan sportlovet börjar. Det är ju onödigt att smitta några andra barn, nu när det är lov och allt!

Håkan körde in till stan och lämnade Dessi på skolan och gjorde snabbt lite arbete och sedan bar det av hem igen. Jag hade fullt upp med två sjuka pojkar. En som spyr och en som har diarré.
Puuuuuh!

När Håkan kom hem åkte jag till affären en snabbis. Det var helt nödvändigt eftersom råttan hade hängt sig i kylskåpet. Slut på mat!!!!!
Det var fruktansvärt skönt att få komma ut en sväng, har känt mig "inlåst" de senaste dagarna.
Men men.......det kommer väl bättre dagar!!!

Vi får väl se hur det blir med lördagens och söndagens aktiviteter, just nu tar jag en dag i taget!

I skrivandets stund har det då inte slutat att komma upp spya för Filip. Dock går det längre mellan gångerna. Hoppas att det blir en lugnare natt och en bättre dag i morgon!

Vi ses i morgon!!!!

Kram Anna

1 kommentar:

Magdalena sa...

Det är inte roligt när dom små får magsjuka hoppas att dom kryar på sig nu innan sportlovet