söndag 15 februari 2009

Plantering!

Efter frukosten i dag blev det en hel del.......

Håkan, Viktor och Gustav åkte och slängde skräpet vi samlat på bron, till återvinning.

Jag började att plantera om blommorna och det blev flera "nya" krukor med växter i. Jag hade redan klippt ner flera stora växter och satt dom i vatten. Skönt att det var gjort, det underlättade nu när det skulle ner i jorden.
Kanske har jag fått upp intresset för växterna igen nu när de är som nya. Man kan ju alltid hoppas!

Dessi fick ta hand om Filip under tiden.

När de sedan var tillbaka, fick Dessi och Håkan gå på övervåningen och börja städa. Själv hade jag mycket att göra vid köksbänken och alla växter. Viktor fick i uppdrag att söva Filip.

När Filip väl somnat, gick Viktor också upp och hjälpte till.

De arbetade sig neråt......

Tyvärr glömde jag tre växter....de "försvann" i all omflyttning av växter. Jag får fixa dom en annan dag! När orken faller på!

Källaren fick sig en städning medan Filip sov.

Håkan lagade pelletsbrännaren som gått sönder IGEN!!!! Som tur var, felet gick att åtgärda. Tur att man har en händig karl!!!
Pannan sotades i samma veva och pellets fylldes på.

Håkan lagade också en sen lunch...lax, pressad potatis, hollandaise sås och sallad.
Meningen var att en kompis som bor i Boden, var på genomresa och på väg hem. Han och en kompis skulle stanna till och äta men......
När klockan blev halv tre ( de skulle vara hos oss vi 14.00) ringde han och frågade om vi bodde i lägenhet??!!!!!!!
- Var är du? frågar Håkan.
- I Umeå! säger killen.
- Men vi bor ju 6 mil söder om Umeå, har du glömt det eller?
Som det blev.....kom de inte, eftersom det skulle bli en omväg på 12 mil. Helt förståligt!
Håkan ringde då till Nicke som fick komma och äta lite.
Maten blev jätte god!!!

Efter det blev det gymmet för alla barn och Håkan. Själv passade jag på att starta tvättmaskinerna och plocka lite.

Jimmy och Jenny har varit förbi och hälsat på en sväng. Kul att se dom det var ett tag sedan!
Vi fikade lite också,eftersom det inte blev någon middag. Mums!

Nu har jag varit ner och hängt upp tvätten och kört i gång två till, hoppas att jag orkar hänga upp dom i kväll. Men skulle jag inte orka vara uppe, så är det ju ingen katastrof......

Nu är alla barnen uppe i sängarna och vi sitter nere i soffan och slappar. Håkan läser tidning och jag sitter och knapprar och skriver detta.

Ögat är mycket bättre men jag har dock känt av det litegrann i alla fall. Hoppas att jag inte behöver uppleva detta någon fler gång!

Sov gott alla läsare!

Kram Anna

Inga kommentarer: