måndag 16 februari 2009

En ny vecka!

Ja då var det dax för en ny vecka och nya friska tag......

I dag har vi bara tagit det lugnt. Jag fick också möjligheten att vila en stund då Filip vilade. Skönt! Det har tagit på krafterna, i helgen då jag råkade ut för allergi-reaktionen. Men snart är det över.

Vi var ner i tvättstugan och vek tvätten som jag tvättade i går. Alla linor och även några saker på torkställningen, fullt alltså!
Om man bara orkar hänga tvätten istället för att köra den i torktumlaren, så kan man spara oerhört mycket pengar. Men ibland har man ju inte tid kanske.....

Gustav gjorde läxan och sedan gick han till Jonte och lekte.

Det blev kalops till middag. Tyvärr tog jag fram en bit som var mycket att skära i, det blev inte mycket kött kvar efter jag var färdig. Det fick bli att ta fram en till bit från frysen och tina den lite i micron. Allt löste sig till slut och det blev mumsigt.

De stora barnen gör läxor och de mindre sover.

Nu sitter man vid dator och TV:n samtidigt, men är man kvinna klarar man ju det!
Jag har börjat att följa familjerna med MASSOR av barn. Riktigt kul att se.

det får räcka för i dag.....see you!

Kram Anna

2 kommentarer:

Sanna sa...

Det där med torktumlaren har jag faktiskt provat att jämföra. Lät bli den i två månader och det gjorde ingen skillnad på elräkningen!? Skumt, men sant. Så varför tjorva,..*S*
Skönt att det gett med sig i ögat! *kram*

Yvonne sa...

Ja som Ni jobbade igår!Blev trött bara av att läsa det.Ingen vilodag där inte tänkte jag!Puh!!!Sköt om Er!
Kram Moster.