fredag 13 februari 2009

Fredag den trettonde!

I dag har jag hunnit hänga upp nytt i fönstren i vardagsrummet.
Byta plats på fönster-lampor.
Röjt....som vanligt i en stor familj!
Ändrat om i vitrinskåpet.
Bytt prydnadskuddar....lite här och där.
Hängt upp fler tavellister i trappen.
Spikat upp tavlor.
Säkert är det något jag glömt.....

Det fick bli hemmagjorda köttbullar, potatis och kokta morötter.
Lite stressigt blev det att rulla köttbullarna och samtidigt ta hand om en hungrig 1:åring.
Men nu är det gjort!

På kvällen när det lugnat ner sig och vi sitter ner i soffan och ser på TV, då händer det......
Håkan tar fram cashewnötter och jag smakar lite.............
Efter en stund känner jag att det börjar att kännas konstigt i ögat....det blir värre och värre.
Jag tittar mig i spegeln.......runt om övat har det svällt upp, och det ser ut som om jag gått en match med Tyson.
Jag tar lite ögondroppar och allergi medicin.....men men, lite sömn kanske hjälper.
Sagt och gjort sängen nästa!

Fortsättning i morgon!

Kram Anna

1 kommentar:

Sanna sa...

Nej men usch! Brukar du reagera på nötter? Cashewnötter är väl egentligen en baljväxt eller?? Hoppas allt gick bra bara....
Kram!!