lördag 28 februari 2009

Fortsättning följer...

På morgonen i dag var Filip mycket piggare. Han stapplade omkring, lekte lite och han lagade även mat. Men sagan fick inget gott slut, det började om vid lunch.
Han har dock inte bajsat löst men det har kommit lite kräk. Jag tror att han blir så torr i munnen och att det bildas segt slem så bara utav det kräktes han i dag. Den välling han fick i sig kom därför upp.
Senare nu på kvällen har det gått bra att behålla all vätska han har fått i sig. Vatten, cola och vätske-ersättning. Hoppas bara att natten går bra!

Gustav och jag har varit på affären en vända. Det blev mer cola och blåbärssoppa bland annat. Jag unnade mig en tidning, det var länge sedan jag köpte mig någon. Det kan var kul att läsa och få drömma sig bort ibland.....

Håkan har inte mått något vidare i dag. Han har för det mesta legat upp i vår säng, besöken på toaletten där uppe har varit många. Hoppas att han blir bättre!

Tyvärr blir det inte Sundsvall i morgon. Varken Filip eller Håkan är redo att åka den biten i morgon. Hoppas att vi kan göra resan framöver!!! Det skulle vara kul att få åka iväg en sväng.

Dessi och Viktor har bara tagit det lugnt. De har fått hjälpa till då det har kört ihop sig.

Det blev lite kaotiskt en stund mitt på dagen....
Jag står och försöker laga lite mat....vad händer då tror ni.....Filip spyr över Dessi och mattan i rummet och på golvet. Puuuuuhhhhhh!!!
Just då ringer mormor också! (det var inte meningen att vara arg men det fanns inte tid att prata just då, hoppas att du har överseende...)

Det har varit fullt upp i dag!!!!!

Vill skicka en jätte kram till Magdalena, hoppas att du piggar på dig!!!! Var rädd om dig, det finns bara EN du!!!

nu måste jag lägga mig annars orkar jag inte i morgon....

Kram Anna

1 kommentar:

Vickan sa...

Vad trist att det ska vara så segt för Filip! Men om jag får ge ett tips så ta det lugnt med vällingen! Det är mjölkbaserat och William tålde inte alls det sist han var magsjuk. Vi körde nästan bara vätskeersättning och det fick han behålla.
Hoppas ni mår bättre idag.