måndag 8 september 2008

Äppelplockning!

Man har fullt upp hela dagarna med en son som heter Filip. Ha ha....
Han är över allt och ingen stans. Gullplutten!

Har faktiskt hunnit plocka äpplen till den blivande mos tillverkningen. Två överfulla hinkar. Allt blir inte till mos utan lite tänkte jag frysa ner i skivor bara, har hört att det går att göra.

Moset gör jag nog i morgon om jag orkar.

Måste göra ett förtydligande....alla bär blev inte till saft i går, det blev en hel del som jag frös ner i burkar. Hade inte ork att koka mer än två 15 liters grytor. Puuuh!

Tänkte att försöka mig på att göra rönnbärsgelé också. Men det återstår att se om det blir något som går att äta.

Gustav berättade att en pojke på skolan hade dragit ner byxorna på honom, inkl. kallingarna. Jävla idiotunge!!!!!!!Hade man sett han göra det, hade han fått höra både det ena och det andra. Han hade fått veta att han lever!!!!!!!!!!!!

Håkan och Viktor åkte med massor av skräp till soptippen. Skönt att bli av med skrotet som rensades ut. Jag tycker inte om att det ligger på gården i evigheter.

Fick en fruktansvärd huvudvärk mitt på dagen i dag. Trodde faktiskt att det skulle bli migrän. Men det stoppade jag nog i tid, botade med tablett och lite föda.

Det fanns också ork att baka en ny långpannekaka. Den andra är redan slut.
Den här gången blev det dubbelt sockerkaks recept och hallonsylt ringlat på. Mumsig!

Trött har man blivit, det är dax för lite sängläge tror jag......

Sov gott alla!

Kram Anna

Inga kommentarer: