söndag 28 september 2008

Gustavs egna rum!

I dag har vi flyttat om på övervåningen.
Gustav fick vårt rum och Håkan, Filip och jag fick hans.

Dessi fick de två nya byråerna som vi hade köpt till pojkarnas rum, även en säng försvann i hennes rum. Lite hyllor och annat kom upp på väggarna.

Gustav fick ta Dessis extrasäng, de "nya" bokhyllorna och hyllor. Superfint blev det!

Håkan och jag får ha den första delen av det stora rummet. Mycket fint, dubbelsängen, den vita byrån och mina gamla sängbord som pappa har tillverkat.

Filip ska få ha den delen som är närmast fönstret. Hans säng, byrå och en hylla som inte är införskaffad ännu.

Rummet ska delas av med ett draperi, vitt tyg ska hängas upp och dela av rummet.
Det får bli en provisorisk lösning så länge, tills vi har mer PENGAR.

Det är skönt att Gustav har fått ett eget rum att hålla till i och fram för allt hålla ordning i.

Nu har alla barnen lagt sig i sina sängar, skönt efter en hel dags arbete.
Jag tror att alla blev nöjda och fint blev det!

Nu är det bara Viktors rum som inte har blivit tillfixat. Men det kommer väl framöver.

Nu är det dax att luta sig på kudden och sluta sina blå/grön ögon......

Sov gott alla!

Kram Anna

2 kommentarer:

Yvonne sa...

Tack för Grattiset!
Så Ni fixar och donar.Bra lösning på rumsfördelningen!Bravo!
Kram.

viola sa...

Det låter bra med den nya rumsförelningen. Spännande att se nästa gång jag kommer.
Kram, mam.