söndag 14 september 2008

Matkällaren!

Jag fick sova längre både i går och i dag, Håkan var snäll och klev upp med Filip. Skönt!
Jag har dock inte ro att sova bort hela dagen, så man är väl uppe innan 09.00 i alla fall.

Efter frukost skalade Viktor och Desireé de äpplen som var kvar i den andra hinken. Jag kokade sedan äppelmos av det. Den blev lite sötare denna gång och inte lika mycket bitar i, men jätte god ändå. Vi provade till lunchen då Håkan gjorde ugnspannkaka. Bra att ha till julskinkan till jul, om det finns något kvar.

Desireé har också hunnit att baka chokladbollar/negerbollar, ca 180 st. Bra att ha om det kommer någon.

Hampus var här och lekte med Gustav, de spelade lite på datorn, lekte och spelade på TV-spelet. De är så lugna att man knappt märker till dom.

Nu har vi äntligen fått ordning i matkällaren.
Viktor och Håkan började att tömma matkällaren då Dessi och jag höll på i köket. Sedan var det dax för storstädning. Eftersom vi hade skrubbat väggarna blev det damm överallt.
Mattorna som jag har där var dammiga, krukorna likaså, väskorna och hjälmarna, ja och mycket annat.
Nu har vi slängt saker, torkat, dammsugit, sorterat, och organiserat. Är faktiskt super nöjd!

Nu får man bara hoppas att ALLA orkar hålla ordningen!

Håkan fick också upp den gamla frysen, dock fick det bli i bitar. Den var alldeles för stor för dörrhålet, den hade nog kommit in via garageporten som vi nu har murat igen.

Nicke och Moa kom och åt middag med oss. Det är alltid lika kul!
Synd bara att deras bil hade fått sig en smäll innan de kom. Hoppas att det går att fixa.

Nu är man stirrig i blicken känner jag, tror det är dax för sängen. Nattis på er alla!!!!!!

Kram Anna

Inga kommentarer: