fredag 5 september 2008

Kissekattmugg!

Typiskt! Håkan orkade inte kliva upp då klockan ringde och tryckte på snooze. Eftersom han gjorde det, vad tror ni händer....Filip vaknar!!!!!! Klockan var ca 05.30, inte kul!
Jag försökte hålla honom kvar i sängen men han ville upp. Ca 06.20 var det bara till att kliva upp. Grinig unge som vaknade alldeles för tidigt och själv skulle man ha behövt mer sömn. Vrååååååååååål!!!!!! Filip och jag gick ner och bytte blöja och han fick sin flaska med välling.
Sedan var det i full gång, jag har nog aldrig sett Filip gå an så mycket som denna morgon, till råga på allt var han grinig hela tiden också.

Vid 07.00 kommer Viktor ner och Gustav kommer strax efter.
Medan de äter frukost gör jag "vinter" på altanen. Jo det kändes som det var dax för att plocka ihop möblerna lite, inte allt men nästan.

Efter det var det läge för Viktor att åka med skolbussen och Gustav att göra sig i ordning för att också gå till skolan.

Själv fick jag fullt upp med Filip hela förmiddagen, ungen är helt vild. Klättrar han inte upp på stolar och bord, så är han grinig och plöjer runt bland leksakerna.
Till slut var jag tvungen att ringa till Håkan och skälla på honom.
När han sedan kom hem hade han en liten present med sig. En mugg med kattungar på och en godispåse i. Gulligt faktiskt!

Desireé klantade till det i dag så att man blev både ledsen och besviken. Och inte minst arg!
Håkan fick ta tag i det när hon kom hem.

Träffade Linda, Crisse och LiamFahlgrens. Gud vad söt ungen är! Och han växer så att det knakar. Synd bara att Linda inte har det bra nu, hoppas att det löser sig! Vill du komma och få avlösning en stund eller bara träffas, hör av dig! Kramar på dig och ta hand om dig!!!!!!

Jag hämtade Viktor på skolan och sedan åkte vi och handlade på Sjöbergs.
Efter det blev det att sätta igång med köttsoppan. Mums!
Håkan tog på sig jobbet, skönt!

Hampus följde med Gustav hem i dag, och han stannade enda till 18.45. Super kul att de kunde ha så roligt tillsammans. Han åt även här. Gulliga små grabbar!!!!!!

Nicke kom och hälsade på en stund, han skulle också stanna och äta med oss. Kul!
Mitt i allt kommer Inga och Leif. De är på väg hem efter några veckor i utlandet med husbilen.
Nicke som har varit i Bulgarien och Inga/Leif som varit i Spanien och Frankrike var alla super bruna, pepparkakor! Jag vill också vara brun!!!! Men snart......

Håkan, Viktor och Gustav åkte med Nicke och tränade i Nordmaling. De hade jätte kul!

Själv har man tagit sig en dusch och surfat lite på internet. Filip somnade i Dessis famn medan jag stod i duschen. Skönt! Nu är det lugnt i huset igen, det är roligt med full fart men det behövs även stillhet.

Nu har man fått lite skallebang, hoppas att det går över med lite sömn.

Nattis alla........

Kram Anna

2 kommentarer:

Yvonne sa...

Hej på Dig!Tänker ofta att jag ska skriva kommentarer till Dig.Blir bara så irriterad när jag inte kommer på hur jag får till ett annat namn på ....sa.Nåja Du vet ju vem det är-många tankar små.Jag förstår att det är mycket som händer i er stora familj,det är ju inte konstigt men jobbigt ibland.
Ha det bra! Kram Moster.

Vickan sa...

Vi har också en vilde här hemma! Oj oj vad han går an. Klättrar och pillrar på precis allt. *suck* Men han är ju så charmig så det är svårt att bli arg.. :-)
Kram på dig!