onsdag 11 juni 2008

Super bra Dessi!!!

Det är skolavslutnings dag för Desireé och Viktor. Jippi!

Vi åt frukost tillsammans med mormor som sov över.

Sedan var det dax att fixa Desireé.
Håret skulle lockas, sminkning och på klädning. Hon ville se bra ut för sin sista dag med klassen.
Gullflickan!

Jag började med att locka hela håret med locktång, puuuh! Det tog sin lilla tid.
Efter det var det att sätta upp det i en frisyr, "Samma som på julafton ska jag ha", det var budskapet. Sagt och gjort.

Sminkningen blev ganska enkel men fin.

Klänningen vi hittade på rea uppe i Gällivare för 30:- var en av de finaste på hela skolavslutningen, med facit i hand. Den är mönstrad i färgerna, blått, grönt, vitt, svart och turkost. Jätte snygg!!!!

Hon fick också låna mina örhängen som är från stenåldern, ha ha. De är svarta och har en jätte stor blå glassten. Faktiskt rätt snygga! Passade jätte bra till klänningen.

Viktor hade jeans, ljusblå skjorta och vit t-shirt. Snyggt!!!! Eller ska jag säga COOOOOOLT!

Filip var också uppklädd för dagen i vit skjorta, jeans och grön fluga. Skit gullig unge!!!!

Gustav hade kläderna från sin avslutning, grön t-shirt och jeans.

Alla var så gulliga och fina!

Jag fick också hjälpa mormor med håret. Blev riktigt bra! Enkelt men snyggt.

Själv hade jag jeans och lila t-shirt, inte det snyggaste men jag orkade inte fixa till mig mer elegant. Har insett att mitt svarta hår behöver en färgning igen.

Avslutningen varade ganska länge då de hade delat upp skolan i 7-8 (avslutning 12.00) och 9 (avslutning 13.30). Dessutom skulle Viktor vara duktig och hjälpa till att packa "skötväskan" med blöjor och välling, tyvärr råkaden han glömma pulvret till vällingen. Så Filip blev lite kinkig.

I pausen gick mormor och Gustav till affären och handlade fika, medans jag flyttade fram och höll platser åt oss. Fikat fick bli ersättningen till vällingen som stod hemma på köksbänken och väntade.

Desireé har varit jätte duktig i skolan, hon har lyckats att skrapa ihop 5 MVG, 10VG och 2G.
Bra jobbat gumman!!!!!

Vi har lovat att barnen skulle få 100:-/MVG, 50:-/VG och 25:-/G vid avgångsbetyget i 9:an. En liten morot! Alltså 1050:- för Dessi.
Kanske sporrar det Viktor också.....

Vi svepte förbi Frasses på vägen hem. Mormor bjöd, Tack så mycket mormor!!!!!!

Fikade lite när vi kom hem.

Fixa Desireé, ändra lite i utseendet för kvällen. Middag på skolan för 9:orna, Artedi goes wild!
Disco sedan....Party!

Mormor körde Desireé med kompisar dit då hon ändå skulle hem. Kanske åker jag och hämtar vid 23.30 om hon inte får skjuts med någon annan.

Hoppas de nu har jätte kul på festen!!!!!!!!

, dax att sluta=skrivkramp......*ler*

Sovgott!

Kram Anna

Inga kommentarer: