söndag 15 juni 2008

Rörigt!

Dagen började ungeför vid 06.45, Filip vaknade. Pigg och glad är han vår gullplutt!

Jag gick ner med honom eftersom Håkan skulle få vila lite. Håkan kunde inte sova i natt, han var uppe nästan hela natten.

Plötsligt mitt i natten får han rusa upp till toan, där sitter Gustav och har just spytt på golvet. Han fick rengöra Gustav, lägga honom i sängen och hämta hink utifall det skulle komma mer. Sedan fick han städa toan, torka golv och lite på väggarna. På morgonen är Gustav helt bra, super att det inte blev mer!!!

Han kan dock inte sova på morgonen, fast än han fick det. 09.15 börjar han i alla fall att klippa gräset. " Kan man inte sova är det lika bra att göra bort det här, det ska ju ändå göras i dag!" Håkans ord när jag upptäcker honom efter det att Filip har haft en stunds vila på soffan i rummet. Riktigt snopen att se honom i full aktion så här tidigt. Bra jobbat!!!!!!!!!!!!

Desireé sov i tält i natt och kom hem ca 11.45. Hade haft det bra, men lite trötta var de nog.

Efter det att frukosten och bortplockningen var avklarad, gick jag och barnen (Filip fick sova en stund till med Håkan) ut för att röja i förråden. De hade blivit ordentligt röriga.

Dax också att ta fram sakerna som ska med på resan med bussen. Jippi, det närmar sig! Hoppas bara att den går igenom besiktningen.

Vi spelade också lite kubb innan jag gick in. Det är faktiskt roligt, men oj vilket humör Gustav har. Undra vem han har fått det utav, varken Håkan eller jag har ju sådant humör.....HA, HA *asgarv*

Kyckling och ris till middag. Håkan har ÄNTLIGEN bestämt sig för att dra ner sig lite i vikt och vi är inte sena att hänga på. Hoppas att det ger resultat bara.......

Skämt å sido, hälsan är det viktigaste!!!!!!!!

Man ska göra det för sin egen skull inte för någon annans!

Viktors 200 sidors bokläsning gör nu ett mindre uppehåll. Dock blir det att fortsätta läsa lite under sommarlovet, inte i samma mängd bara. Bra att läsa även fast man är ledig från skolan....

I morgon måste jag komma ihåg att ringa till Koskela angående efterkontroll av ögonen!!!!!!!!

Nu ekar sängen, dax att sova.......

Kram Anna

Inga kommentarer: