fredag 20 juni 2008

Helt otroligt!

Dagen började ca 08.30 av att Filip körde jordfräs i vår säng. Jag gick upp och snart var de andra också uppe.

I dag var det mycket grått och regnigt på morgonen och förmiddagen. Hur skulle det kunna bli fint tills vi ska sitta ute hos Camilla? Jo, efter 13.00 började det så smått att klarna upp och bli riktigt soligt och fint. Hurra!

På förmiddagen fixade jag kycklingen i marinad, gjorde tomatsallad, gjorde paj och bakade pizzabullar. Det var första gången jag gjorde sådana och det blev faktiskt ganska lyckat.

Håkan grillade kycklingarna färdiga innan vi åkte och la in dom i folie så de skulle hålla värmen.

Jag och Filip han också duscha innan vi skulle iväg. Han tycker inte att det är kul att göra det, men det måste.

Vi kom iväg ca 17.00 till Camilla och Kent-Ove med familj. Nästan alla var samlade. Micke och Ditte, Crisse och Linda, och vi så klart. Alla hade fått ta med sig vad de ville, det fanns kött, klyft-potatis, potatis-halvor, sallader, såser, dipp och lite av varje. Kul att få prova på lite olika mat, typ smörgåsbord. Gott!!!

Jag blev mätt och belåten och jag tror även att de andra blev det.

Vi hade även tagit med varsin efterrätt. Det märks att det är sommar, det blev många pajer och en kladdkaka. Men allt var mycket smaskigt!

Vi vuxna satt och surrade medans barnen lekte, jo..... det fanns även vuxna som lekte.
Micke var i full gång att härja med barnen det tyckte att det var jätte kul, jag tror även att han tyckte det samma.

Allt var mycket bra och trevligt. Tack till familjen Olofsson-Öhlund för att vi kunde ha midsommar-firandet hos er. Tusen tack!!!!!

Hoppas att vi kan träffas mer framöver!

Nu börjar John Blund att strö sömn i mina ögon......dax att sova.

OBS! I morgon fyller lillebror 30 år. Det ska firas!

Kram Anna

Inga kommentarer: