måndag 23 juni 2008

Konfunderad....

Vi har inte gjort många knop i dag.....
På morgonen bäddade vi rent sängarna, det var ett tag sedan sist!
Det känns fräscht att få rena sängkläder sängen. Mys!!!!

Pratade med mamma i går kväll och frågade om barnen kunde vara hos henne på onsdag. Håkan och jag måste fixa lite i bussen så att den ska hinna bli färdig innan besiktningen på torsdag.

Håkan har gjort färdigt avloppet i bussen, det känns skönt! En sak mindre att bekymra sig om.
Sedan behöver batteriladdaren och omvandlaren installeras, det tror han att han hinner i morgon. En plåt i golvet vid förarplatsen ska också monteras. Vi ska även skruva fast handtag på skåparna och lite krokar och annat smått och gott.

Jag fick ringa till sjukhuset för att höra var som händer angående Filip. Han fick som liten urinvägsinfektion och lades in, fick även göra flera undersökningar, ultraljud, röntgen m.m.
Han skulle då få äta penicillin, endast en låg dos, tills det hade gått 1 år. När det har gått 1 år får han göra om undersökningarna och då kollar man om läckaget som finns upp till njurarna har växt till sig. Alltså blev vi felunderrättade och får vänta till hösten.

Ringde även till kommunen och gnällde om farthindret som ska sättas upp utanför oss.
Varför ska det ta sådan tid??????? Leveransen skulle ju komma på 14 dagar, sades det. Jaja, den som lever få se!

Vi har bara sett regn i dag. Tar det aldrig slut detta pissande??????

Gustav fick presentkort på butiken i Rundvik, 1 filmhyrning. Han ville först hyra en film han redan sett. Jag fick övertala honom, men till slut blev det i alla fall Bee Movie. Riktigt bra!
Det är ganska otroligt vad tekniken går framåt, inte riktigt samma stuk på filmerna när man själv var liten. Nu låter det som jag är 50+ och från stenåldern, men så är inte riktigt fallet!

En fundering bara......kan man ha ALLA fakta alltid..... eller finns det stunder då man kan ha fel?
Alla är vi mänskliga och kan göra fel. 100% säker kan man aldrig vara....

Vi kanske måste vara mer mån om varandra och värna om det man har........................ge och ta!

Gå halv vägen var, sa någon klok.

Sov gott alla nära och kära som finns i min närhet!

Ni som vet att jag bryr mig om er, hoppas jag även bryr sig om mig............

Kram Anna

Inga kommentarer: