torsdag 19 juni 2008

Myskväll igen!

Då var det torsdag och helgen nalkas. Skönt!

I dag fick vi sova länge, klockan var ungefär 09.00 då vi vaknade. Helt underbart!!!!!!!

Filip råkade dock vakna till då Håkan höll på att snooza X-antal gånger. Jag höll på att bli tokig....
Som tur var somnade han om.

Vi har tagit det ganska lugnt förutom det som måste göras. Desireé som har ansvaret för tvätten hade lite att komma i kapp med, men det gick bra.

Håkan slutade tidigare i dag, skulle försöka sluta till lunch men det drog ut på tiden lite. Han var hemma ca 13.30.

När han kom hem åt vi tomtegröt och smörgås, ganska gott då man inte orkar göra så mycket.

Vi åkte till Nordmaling och handlade present till Erik och lite mat till knytisen på midsommarafton. Vi fick åka på tu man hand, skönt att få vara tillsammans bara vi två!

Sedan skjutsade vi Gustav till Hampus för att leka. Men innan hade Gustav "råkat" paja en glasruta i en av lycktstolparna på gården. Inte bra, fick hålla ett förmaningstal om att man inte får kasta eller sikta på någon eller något. Det kan gå riktigt illa.

Håkan tog sig en liten lutare, tror han somnade rätt hårt faktiskt. Det lät så i alla fall.

Jag och Desireé åkte och hämtade Gustav och sedan var det dax för middag.

Hamburgare (grillade), bröd och pommes. Faktiskt ganska less på det men den övriga familjen tror jag inte är det. Blääääää!

Fick ha en ordentlig diskussion om hur fort man ska äta upp maten, man behöver inte äta upp allt på 5 minuter. Det är fortfarande inte svält i landet, eller?

Vi har även haft myskväll, som Gustav säger. Film, chips, godis och dricka. National treasure 2 var det vi såg, inte lika bra som den första tyckte jag men helt sevärd. Mysigt fick vi ju ha i alla fall.

I skrivandet stund snarkar Håkan på soffan med en liten Filip sovande på magen. Undrar bara hur den lille kan sova i sådant ljud! Ha ha......

Nu känner jag mig trött så nu är det dax för sängen...god natt!

Kram Anna

Inga kommentarer: