tisdag 9 december 2008

9 december!

Är det någon som vet vilken dag det är i dag????........Jo, jag har namnsdag!
Tack Vickan som grattade mig, tur att någon kommer i håg det!

Jag klev upp som vanligt med Gustav, han var super trött och ville nog hellre ligga kvar men som vanligt väntar skoldagen.

När jag kom ner möttes jag av en fruktansvärd lukt........Håkan hade slängt in ett gåsbröst i ugnen, han skulle göra tjälknul/knöl. Fy f*n vad det stank!
Fort på med köksfläkten.....
De som följt med i min blogg förra gången jag skulle bekanta mig med gås vet att......då så höll jag på att SPY, det var tyvärr samma känsla denna gång bara jag kände lukten.
, inte kommer den in i min mun! Håkan höll också på att spy då han tog ut den ur ugnen och skulle lägga den i saltlagen, även när han var ut på bron och kollade till den i saltlagen.
SLÄNG SKITEN!!!! Nog om det....

Håkan gjorde köttbullar, sås och mos till middag. Gott!
Han tycker att det är kul då han får lugn och ro och får hålla på själv. Sådana stunder behövs ju, även föräldrar behöver ladda batterierna och vara själva!

Jag har fått i mig mer i dag, inte mycket mer, men lite till. Framåt går det!

Håkan har provat vår nya skärmaskin som vi köpt till julklapp. Oj, vad fina skivor!!!
Denna kommer väl till användning nu när det är mycket som ska skäras till julbordet. Kul!

Nu slö-tittar man på TV en stund och sedan blir det sängen. Natti natt!

Kram Anna

3 kommentarer:

viola sa...

Grattis på namnsdagen!! Skulle gratta dej då vi pratade i tel. men glömde det så klart. Ha de så bra.
Mam

Yvonne sa...

Grattis i efterskott!Jag såg att det var din namnsdag,men som Du kanske såg,sov jag nästan hela dagen.Grattis!
Hälsa Din Mamma att det vore kul att få en kommentar av henne ibland.
Kram Moster!

Sanna sa...

Åh grattis i efterskott! :) Ja vem ska äta den gåsen..*skrattar* Släng den!! Hihi....
Annars mår jag bra. Mycket rörligare nu och lite piggare. Hur mår du då?? Kram!