tisdag 2 december 2008

2 december!

Vi sov lite längre på morgonen. Gustav kom också till vår säng och vi myste allihopa. Skönt att bara få rå om dom små en stund.
Gustav fick stanna hemma en dag extra så att vi är säkra på att han är helt frisk.

Sedan var det dax att göra sig i ordning och packa sig in i bilen för att åka till Umeå.
Vi åkte till Håkans jobb och kopierade lite papper, kollade husvagnen och han pratade med några jobbarkompisar.
Sedan blev det McDonalds för att inta dagens lunch. Håkan tog tre dubbel-cheeseburgare, Gustav en barnbox och jag+Filip delade på en barnbox.
Jag åt inte ens en tredjedel av hamburgaren och bara 3 pommes. Vågade inte äta något mer.

Efter det blev det Coop Forum och handla lite mat. Bland annat kotletter för 49.90/kg och blandfärs för 29.90/kg.
Rusta stod på tur sedan. Där hittade jag några saker som jag skulle vilja ha men.....då tänkte jag om.....Behöver jag verkligen detta? Nej! De hamnade tillbaka på hyllorna, dock blev det ett lejon till Filip för 19.90 en spindelman-godis till Gustav och choklad till Håkan.

Dessi ringde och var klar på skolan, då var det bara att hämta henne.
Jonas stod sedan på tur. Håkan skulle ta några prover och jag skulle kolla lite om uppdateringen av receptet på medicinerna som jag behöver.
På parkeringen träffade vi mormor som hade varit och köpt paket till Filip och William. De var STORA! Eftersom det tog så stor plats och hon inte kunde ta med dom på julafton får dom följa till Rundvik redan nu.

Hemåt!!!

Till middag gjorde Håkan köttfärslimpa. Det var ganska gott, inte för att det var fel på smaken utan för att det är inte en favorit hos mig.

Gustav duschade och de stora barnen gjorde läxor. För min del får det bli TV....

Kram Anna

2 kommentarer:

Sanna sa...

Du verkar testa gränserna med alla möjliga maträtter du. *S* Hur mådde du efter hamburgaren och pommesen då?? Jag har inte vågat börja med barnmat än.... Kram!

Sanna sa...

Nu har jag ätit barnmat! Åååhh så gott!! Kalops för 6 månaders bebisar. *skrattar* Inte riktigt en halv sån liten burk. Fick salta lite men annars var det ju underbart! Men oj så mätt man blir... :)