fredag 12 december 2008

12 december!

Jag vaknade klockan 04.00 av att Håkan släpade sig in på toa. Fötternas skrap mot golvet kunde inte undvikas. Där inne började han sedan att harkla sig. Han gjorde det inte tyst heller. Inte det ljud man ville vakna till och absolut inte klockan 04.00.
Jag sa sedan att han fick kliva upp med pojkarna eftersom jag har svårt att somna om den tiden.
Han klev snällt upp och lät mig sova klockan var då 07.00.

Jag låg till strax före nio, skönt!
När jag kom ner fick jag ett underbart bemötande, Filip bara sprudlande av glädje.

Det har inte blivit någon promenad i dag, jag har fått ont i hälen igen. Tydligen hälsporre.
Ja, ja det är bara att vila foten en stund och hitta på en ny aktivitet. Kanske ska jag dra fram motionscykeln?

Vädret går väldigt upp och ner för någon dag sedan var det -10 och nu är det ca 0. Konstigt vad det kan skifta så! Men vi kan väl inte vänta oss något annat än detta med tanke på vad som händer i atmosfären.
Hjälp till att värna om miljön kanske vi kan få behålla någon vinter överhuvudtaget!!!

Här hemma händer det inte så mycket, varken jag eller Håkan orkar något.
Vi får väl hoppas att det finns ork att hälsa på någon i helgen. Det skulle vara kul!

Gustav och Hampus har lekt, de har jätte kul ihop. Lugnt och stilla har det varit. Lego, dator och TV-spel.

I morgon blir det att handla lite. Kylskåps-råttan har hängt sig i brist på mat........
Vi får se om det blir lite bak också. Eventuellt skulle grabbarna till gymet.

Vi hade en liten pratstund också i kväll. Det var ett tag sedan men det är alltid lika givande. Flera bra saker kom fram. Vi måste bara komma ihåg att ha det oftare.

Nu blir det lite TV-tittande och sedan sooooooooova!

Kram Anna

Inga kommentarer: