måndag 18 augusti 2008

Skolstart!

I dag var det dax för första skoldagen. Mycket spännande för alla barnen. Gustav skulle ju börja 1:an, Desireé gymnasiet och Viktor 8:an.

Alla var uppe på morgonen och åt frukost tillsammans. Jag tände ljus och vi myste.
Regnet bara öste ner, men vi klädde på oss regnkläderna och gick i väg. Jag tror att han var lite nervös, men han sa ingenting. Med oss hade vi 4½ plastpåse med barnmatsburkar, Gun-Britt på förskolan ville gärna ha dom.

Jag följde Gustav till skolan, många hade förälder med sig. Klassen som är en 1-2:a består av 10 barn i 1:an och 4:a i 2:an. Det har aldrig varit så lite barn på skolan som det är nu. Vi får väl hoppas att trenden vänder!

Desireé var mycket spänd inför skoldagen. Tobbes mamma hade lovat att köra dom till skolan. Skönt att inte behöva tjorva med bussen första dagen!

Viktor var ganska lugn men även spänd av förväntan.

Jag och Filip vilade en lång stund på soffan, mycket skönt!
Fick bara fruktansvärt ont i armarna då ställningen jag låg i inte var den bästa.

Håkan, Viktor och Gustav tränade i källaren en stund, sedan var det dax för middag. Kalkonbröst och stektpotatis, sallad. Gott!

Jimmy och Jenny var här och hälsade på en stund. Trevligt att få besök!

Det känns nästan som att man har fått en utökad släkt på ett konstigt vis. Förstå mig rätt!
Mycket kul!!!!!!! Barnen gillar verkligen att Jimmy och Jenny kommer hit, vi också. Men det syns jätte tydligt på barnen om det är någon dom tycker om, Jimmy diggas starkt av alla!

Håkan fick även svar på magnetröntgen, inga metastaser i ryggraden=ingen cancer. Hoptryckta diskar i ryggraden. Tunga lyft och mycket träning(tungt) har mest troligt gjort att det har blivit värk.

Nu är det sov stund, i morgon bär det av söder ut........

Kram Anna

2 kommentarer:

Sanna sa...

Och vad händer söderut??? Jag blir tokig när du skriver halva saker emellanåt! *grrrr* ;) Nyfiken och orolig så klart ju! Jag misstänkte att det var skada i ryggen med tanke på hans träning. Hur mår du då??
Kram från en supertrött Sanna!

Vickan sa...

JA jag håller med Sanna! Man anar att det kanske har med Håkans hälsa att göra att ni åker söderut? Eller är det bara nåt husvagnsköp eller nåt annat odramatiskt?? :-)
Sköt om dig Anna, jag blir orolig för dig också ska du veta...
*kramar* i massor!