tisdag 12 augusti 2008

Fint!

Toaletten börjar att ta form!

Håkan spacklade och slipade, lite tjorv med spacklet som inte ville torka. Men annars gick det fint. Han sågade också till bitar där vi ville snygga till. Blev riktigt bra!

Jag har kladdat på kvistlack och sedan blev det att börja med det första varvet färg. Helt otroligt vad toaletten blir stor! Andra varvet blir i morgon. Hoppas inte att det blir lika varmt bara!
När jag målade första varvet blev det som i en bastu med bygglampan och det lilla utrymmet. Höll faktiskt på att ge upp ett tag! Men kunde ju se det fina badrummet framför mig och fick därför mer kraft. *ler stort*

Håkan och jag fixade även för dörren ut till utrymmet under bron. Vi isolerade och satte skiva för. Den ska också målas. Det märktes tydligt att det kommer att bli varmare i källaren. Vi hade kalldrag från den dörren. Har man tur påverkas också värmekostnaden till det positiva *ler*

Jag fick även tid att vara med Gustav igen och spela. De andra barnen kom också ner och hjälpte till.

Håkan grillade två gånger i dag, hamburgare till lunch och kött till middag. Jummi!

Nu orkar jag inte mer för i dag, dax för sängen........

Kram Anna

1 kommentar:

Desireé sa...

Toan blir super fin!!!!
Du var så duktig igår som stod där och kämpade i Sahara Öknens hetta ;) *skrattar*
Kram Desireé