onsdag 27 augusti 2008

Gastroskopi!

Vi var tvungna att vakna klockan 07.00 i dag. Jag skulle till Lycksele för att göra gastroskopi.
Vi lämnade Gustav med cykel på skolan, han skulle följa med Julius hem och behövde därför cykeln.
Vi begav oss mot Lycksele......
Vi körde vägen som går via Bjurholm, inte en väg att rekommendera.
Ca 09.45 var vi framme, lagom med tid för att parkera och hinna gå på toa.

Väl inne på rummet fick jag ligga på vänster sida och sedan hålla hakan mot bröstet. En bitring fick jag också i munnen så att man inte på reflex skulle bita fast slangen.
Hulkningarna kommer oavsett vad man gör.
Det kändes konstigt när de var med slangen i magen, det rördes på ett konstigt sätt.
Saliv, slem och annat dregel kom, tur att det fanns skydd för kläder och annat.
Jag var konstigt nog inte nervös men jag kände att det hade nog funnits en spändhet i kroppen. Jag var helt slut efter detta!!!
Inte skulle jag göra om det inom snar framtid. Det ligger faktiskt mycket i ryktet som går om detta.
Dollarstore fick det bli efter vi hade ätit. Synd att de inte har den affären i närheten av där man bor.
Vi tog sedan vägen via Umeå hem. Hämtade Desireé på Östra, handla lite och införskaffa metallbitar till grillställningen.
Når vi kom hem svetsade Håkan i hop ställningen till grillen. Vi skulle ju inviga grillringen med korv till middag. Mums!

Nu är man super trött efter en ganska spänd dag. I morgon börjar Håkan att jobba halvtid och själv ska man på skönhetsbehandling på eftermiddagen. Gustav ska till Aspeåfäbodar på utflykt med skolan. Ja. mycket ska hända i morgon.......

God natt alla rara...

PS! Släktingar som läser detta.....Vi kommer att ha släktträff hos oss inom snar framtid, skulle det vara någon som är intresserad???

Kram Anna

2 kommentarer:

Sanna sa...

Hittade de något under gastroskopin då? Har ju själv gjort detta men jag krävde lugnande... :(
Släktträff låter skojsigt! :D

Vickan sa...

Hoppas du mår bättre och att du hinner samla energi mellan varven. Så du har ont i magen också förutom lederna??
Jag håller med Sanna! Släktträff är alltid trevligt. :)