onsdag 30 juli 2008

Syltkok!

Morgonen då jag skulle få sova ut försvann totalt. Livat från flera håll. Tillslut blev jag galen.....och klev upp. Att de inte förstår att jag också är sjuk!!!! Ska man inte visa hänsyn mot varandra? Jag är faktiskt inte någon supermaskin som bara kan köra på.

Frukosten flöt på som vanligt och nu är äntligen tidningen tillbaka!

Desireé, Viktor och jag plockade hallon och sedan kokade jag sylt. Mums vad gott med hemlagad sylt!
Det fick bli ugnspannkaka till lunch och prova den "nya" sylten.

Vi fick även besök av Pierre, Magdalena och Erica. Vi fikade Desireés chokladrutor på altanen. Supergott! Erica stannade sedan kvar och lekte lite.

Jag fick vara på skönhetssalong också......Desireé fixade mig i håret och sminkade sedan mig. Superskönt att bli ompysslad!

Desireé hittade vinbärsbuskar som någon hade dumpat utanför vår tomt. Jippi!
Håkan drog upp dom och sedan var det bara till att gräva ner dom på gården. Inte det lättaste stället att få ner plantorna på, fruktansvärt hårt i backen! Vattna i massor och sedan ner. Hoppas att de tar sig bara!!! Nu finns det ca 14 plantor, kanske blir det lite bär någongång i framtiden......

Film kväll! Vi såg Stardust, en riktigt bra film. Familjefilm! Innan filmtittandet kunde börja åkte Håkan, Filip och jag till Statoil i Nordmaling och köpte chips och dipp. Här ska frossas!!!!!
Filmen var färdig strax före tolv, alla stupade i säng......

God natt på er alla!

Kram Anna

1 kommentar:

Sanna sa...

Men vad är du för sjuk gumman?? *förvirrad* Jag känner mig ganska ouppdaterad angående det måste jag erkänna... :(
Jag vill också ha vinbärsbuskar! :) Kram på er!