lördag 12 juli 2008

Rundviksdagen!

Dagen startade ca 06.45 av att Filip ville kliva upp.
Håkan gick ner och gjorde flaska och själv bäddade jag sängen. Alla makade vi oss upp för att äta frukost. Väl vid frukosten blev det prat om Håkans tävlande. *arg*
Att han inte kan fatta att vi är rädd om honom och bara bryr oss!
Sluta nu innan det är försent!!!!!

Ja, ja han skulle tävla i alla fall. "Ska bara..."(Alfons Åberg)
Är huvudet dumt får kroppen lida!

Det blev att åka till affären i Nordmaling för att handla till bakning och middagsbjudningen.
Väl hemma fick man reda på att vällingen var slut, typiskt!!!!!!
Fick ringa till mormor och be henne att köpa när hon ändå skulle hit.

Bakade mazariner med Dessi. Inte mina favoriter, men riktigt goda faktiskt!
Tävlingen startade 12.00 så jag var lite sen, kakorna var inte riktigt klara.
Ungarna gick med Moa i förväg.

Det var ganska många människor som hade kommit för att titta på tävlingen.
Kul att byn lever upp lite!

Gustav träffade Hampus och Mathias, de "hängde" med varandra hela tiden. Kul!
Sedan blev det fika hemma hos oss.
Vi var många ett tag:
Mormor+Kjell, Erik+Carin+William, Hampus+Mathias, Viktor+Desireé+Gustav+Filip+jag, Jörgen, Moa och Håkan.

Efter det gick några tillbaka till tävlingen en sväng.
Viktor fick ett extraknäck, polera Eriks fälgar på bilen, så han stannade kvar.
Själv fick jag börja med middagen. Kyckling, potatis, sallad och tzatziki. Gott!

Känner att dessa dagar har tagit på orken. Inte riktigt vad man orkar med, men vad gör man?

Känner mig MYCKET trött och slut, skulle behöva semester........

Kul att träffa Kjell också, han var trevlig. Det är huvudsaken att mamma gillar honom, är han OK för henne så är han OK för mej! Hoppas att de trivs med varandra. Alla i vår familj ger honom OK!!!!!

Nu får det bli lite slö tittande på TV och sedan sängen.
Tjing!

Kram Anna

1 kommentar:

Vickan sa...

Jag förstår att du är trött, Anna! Sköt om dig.
Kul att han verkar trevlig, mosters nya kille. :)
Kramar!